مجمع نمایندگان استان یزد، آقایان محمد‌صالح جوکار، سید‌جلال یحیی‌زاده، محمد‌علی عبداله‌زاده، محمد‌رضا تابش و دخیل عباس زارع‌زاده در نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار پیگیری عوامل تخریب خط انتقال آب به استان یزد شدند.

یزدفردا: مجمع نمایندگان استان یزد، آقایان محمد‌صالح جوکار، سید‌جلال یحیی‌زاده، محمد‌علی عبداله‌زاده، محمد‌رضا تابش و دخیل عباس زارع‌زاده در نامه‌ های جداگانه ای به رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضلئیه، خواستار پیگیری عوامل  تخریب خط انتقال آب به استان یزد شدند.

متن نامه مجمع نمایندگان استان یزد به شرح ذیل است:

با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و با احترام به استحضار می‌رساند در روز جمعه ۴ اسفند‌ ماه، در منطقه سیان و قارنه استان اصفهان عده‌ای با تحریک برخی از عناصر پشت صحنه و با تامین امکانات از قبیل تجهیزات، تراکتور، بیل مکانیکی و لودر، به صورت هماهنگ به حوضچه‌های ۲۰۳ کیلومتر و ۲۵۰ کیلومتر تجاوز و نسبت به تخریب شیر‌آلات برش خطوط انتقال آب اقدام کردند. همچنین در جوار روستای زیار به مخزن قارنه وارد شدند و ضمن تخریب تاسیسات، ساختمان آن را نیز به آتش کشیدند.

مجدا در تاریخ ۵ اسفند نیز با هجوم به خط انتقال، ایستگاه‌های پمپاژ شماره ۳ و ۴ مورد حمله متجاوزان قرار گرفت که منجر به تخریب ساختمان و الکتروموتور‌ها و آتش کشیدن محل شد.

نتیجه این اقدامات ویرانگر، قطع آب شرب و بهداشتی استان یزد را در پی داشته است و در حال حاضر ۱۳ شهر استان با بحران مواجه گردیده که اعتراضات مردم را به دنبال داشته است و لازم به توضیح است که نیرو‌های انتظامی از این اقدام مطلع بوده و تنها نظاره‌گر وقوع جرم بوده‌اند.

بنابراین استدعا داریم دستور فرمایید:

- استاندار اصفهان در اسرع وقت نسبت به ترمیم و تامین امنیت خطوط انتقال آب اقدامات لازم را به عمل آورد

- نهاد‌های امنیتی و انتظامی عوامل و مجرمان اصلی و پشت صحنه را شناسایی و تحویل مراجع قضایی نمایند./










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا