یزدفردا: نشر برکه، کتاب «آرزوی شیپو» نوشته گوُرکم کانتار آرسوی با ترجمه نازنین موفق را برای کودکان ۷ تا ۹ سال منتشر کرد.

به گزارش یزدفردا: کتاب «آرزوی شیپو» درباره پسرکی به نام شیپو است که آرزوی بزرگی در دلش دارد. او برای برآورده‌شدن آرزویش به سراغ پدر و مادرش می‌رود؛ اما آن‌ها سرشان شلوغ است. بعد برای خودش کیک تولد درست می‌کند و شمعش را فوت می‌کند تا آرزویش برآورده شود. حتی آرزویش را به برگ‌ها و ستاره‌ها می‌گوید؛ اما فایده‌ای ندارد. وقتی می‌بیند هیچ اتفاقی نمیفتد، بالاخره تصمیم می‌گیرد خودش دست به کار شود.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

هر کاری کرده بود بی‌فایده بود. کم مانده بود از عصبانیت منفجر شود.

پس فریاد زد: «چقدر آرزو کنم؟ چقدر صبر کنم؟ دیگر بس است!»

پس دست به کار شد.

چند مداد رنگی، کاغذ، قیچی، چسب مایع، نخ و چند چوب باریک برداشت. اول با مداد یک خط کشید، کم‌کم خط‌هایش تبدیل به شکل شدند و شکل‌ها تبدیل به یک نقاشی.

شیپو نقاشی‌اش را رنگ کرد، برید، چوب‌ها را به اطراف کاغذ چسباند و نخ را به دو سر چوب‌ها گره زد. در یک چشم به هم زدن شیپو به آرزویش رسید؛

و بادبادک رنگارنگش بین ابرهای خوشه انگوری به پرواز درآمد.

 

اطلاعات بیشتر:

کتاب «آرزوی شیپو» به قلم گوُرکم کانتار آرسوی با تصویرگری آنه هافمن و ترجمه نازنین موفق در ۲۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۷۸ هزار تومان از سوی نشر برکه برای کودکان گروه سنی «ب» (کودکان ۷ تا ۹ سال) منتشر شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا