یزدفردا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد از اجرای طرح نذر آب ۵ و فعالیت تیم درمانی و پزشکی در روستا‌ها و مناطق محروم شهرستان‌های خاتم و مروست و ویزیت رایگان بیش از ۷۰۰ نفر از اهالی روستا‌ها خبر داد.

به گزارش یزدفردامحسن حرازی زاده گفت: تیم درمانی و پزشکی هلال احمر استان یزد متشکل از متخصصین اطفال، قلب و عروق، ارتوپدی، داخلی و پزشک عمومی، مشاور و روانشناس، ماما، وتعدادی از اعضا داوطلب و جوانان در قالب تیم سحر به منظور ارائه خدمات بشردوستانه بصورت کاملا داوطلبانه در شهرستان خاتم و مروست و اجرای طرح نذر آب ۵ حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: تیم پزشکی هلال احمر یزد در پایان فعالیت خود در مجموع بیش از ۷۰۰ نفر از مردم شهرستان‌های مروست و خاتم را به صورت رایگان ویزیت کردند.
این مقام مسئول از انجام ۷۱۶ ویزیت و توزیع داروی رایگان بین مراجعه کنندگان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳۲ بیمار از خدمات پزشک داخلی، ۹۳ نفر از پزشک عمومی، ۱۳۳ نفر پزشک اطفال، ۵۱ نفر پزشک قلب و عروق، ۱۴۷ نفر پزشک ارتوپد، ۳۳ نفر ماما و ۱۲۷ نفر مشاوره و روانشناس بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: توزیع تعدادی بسته بهداشتی، ۳۰۰ کیلو برنج و ۶۰ بسته لوازم التحریر به ارزش ریالی بیش از ۳۷۲ میلیون ریال بین نیازمندان و استقرار دو تانکر ۱۰ هزار لیتری و ۱ تانکری یک هزار لیتری و اهدای مقداری کاشی و سرامیک و تجهیزات سرویس بهداشتی توسط خیرین از دیگر خدمات این کاروان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد: در کنار طرح نذر آب اجرای طرح نیابت با حضور مسئولین هلال احمر استان و شهرستان خاتم و نماینده بنیاد شهید، دیدار با یک خانواده شهید در مروست و دو خانواده شهید و جانباز در خاتم صورت گرفت و از این عزیزان تفدیر بعمل آمد.
حرازی زاده اضافه کرد: علاوه بر این خدمات، تیم روانشناسی و مشاوره با برگزاری کارگاه‌های آموزشی ارتباط خانواده با فرزندان و مشاوره خصوصی با چندین خانواده به ارائه خدمات پرداختند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا