یزدفردا: نماینده یزد و اشکذر در مجلس از دیوار کشی ترکیه در مرز ایران انتقاد کرد و خواستار پیگیری این موضوع از سوی گروه دوستی پارلمانی و اتحادیه بین المجالس شد.

به گزارش یزدفردا: محمدصالح جواکار با اشاره به واکنش وزارت کشور به دیوار کشی ترکیه در مرز ایران، گفت: این اقدام آنکارا در راستای هدف رژیم صهیونیستی برای تامین امنیت آب در مقابل جبهه مقاومت و فلسطین است، ترکیه از سال‌های گذشته به دنبال دیوارکشی در بین مرز خود با ایران بود که چنین اقدامی بین دو کشور همسایه و مسلمان پذیرفته نیست.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس ادامه داد: اقداماتی که بر منافع ملی دو کشور اثر منفی دارد بدون هماهنگی قابل قبول نیست از این رو باید وزارت کشور و وزارت امور خارجه موضوع را با جدیت دنبال کنند و تذکر جدی به مقامات ترکی بدهند.

وی با یادآوری حقابه ایران در مرز‌های شرقی کشور، تصریح کرد: ترکیه با سد‌هایی که بر رودخانه‌های مرزی زده است منابع آبی ایران را محدود کرده و این اقدام تغییرات اقلیمی و خشکسالی جدی را رقم می‌زند.

جوکار تاکید کرد: دیپلماسی پارلمانی برای حل این مسئله پر اهمیت است، گروه دوستی پارلمانی ترکیه و اتحادیه بین المجالس می‌توانند نقش آفرینی کنند. مجلس باید از ظرفیت‌های خود برای حفظ منافع مردم استفاده و با مقامات ترکیه مذاکره کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا