یزدفردا: با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌ شده‌اند، از هفدهم مرداد می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

به گزارش یزدفردا: با فعال شدن دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱، در سایت سازمان سنجش آموزش کشور از امروز، فرآیند انتخاب رشته از روز دوشنبه هفدهم آغاز می‌شود و تا روز شنبه بیست و دوم مرداد ماه ادامه دارد.

بیش از یک میلیون و ۱۵۷هزار نفر از شرکت‌کنندگان آزمون ورود به دانشگاه‌ها، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شده‌اند که از این تعداد، حدود ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرش می‌شوند که ۳۰۳ هزار نفر این داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش خواهند شد.

در رشته پزشکی تعداد ۹ هزار و ۷۰۰ داوطلب، در رشته دندانپزشکی ۱۹۰۰ نفر و در رشته داروسازی هم ۱۴۰۰ داوطلب در دوره‌های روزانه، شبانه، مناطق محروم و دانشگاه آزاد پذیرش خواهند شد و به طور کلی ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر در سه رشته پرطرفدار علوم پزشکی برای سال ۱۴۰۱ پذیرفته می‌شوند.

 همچنین ویژه‌نامه پیک‌ سنجش ویژه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، از روز پنج‌شنبه سیزدهم مرداد ماه منتشر شده و در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار گرفته است. این ویژه‌نامه حاوی اطلاعاتی است که داوطلب مجاز به انتخاب رشته نیاز دارد و داوطلب می‌تواند با هزینه ای معادل ۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان تمامی شرایط مناسب یک انتخاب رشته را مشاهده کند.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا