همزمان با سراسر كشور همايش شيرخوارگان حسيني روز جمعه با عزاداري مادران و كودكان خردسال به ياد طفل شهيد كربلا علي اصغر (ع) در حسينيه محمد آباد و مهديه بهاباد برگزار شد و مادران اين اطفال در مظلوميت شيرخوار 6 ماهه اباعبدالله الحسين (ع) گريستند.

مادران سوگوار با بستن سربندهاي سبز و قرمز رنگ با عنوان يا حسين بر پيشاني شيرخوارگان خود به عزاداري براي سرور و سالار شهيدان ، اهل بيت عصمت و طهارت (ع) و شهداي كربلا پرداختند.

حضور شمار زيادي از طفلان در آغوش مادران خود و خواندن لالايي به ياد طفل شيرخوار امام حسين (ع) صحنه هايي روحاني به اين آيين بخشيده بود.

در اين همايش تعدادي از مادران نيز گهواره حضرت علي اصغر (ع) را به طور نمادين در بين جمعيت به حركت در آوردند كه حال و هوايي خاص به اين مراسم داد.

حجت الاسلام تیکدری کرمانی  يكي از روحانيون برجسته کشوری در اين مراسم با تسليت سالروز شهادت علي اصغر، نهضت عاشورا را احيا كننده دين مبين اسلام عنوان كرد و گفت: حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) با قيام خونين كربلا به مردم دنيا درس آزادگي داد كه اين درس بزرگ همواره الگوي ارزشمند در بيداري اسلامي است.

وي خاطرنشان كرد: رساندن پيام مظلوميت امام حسين (ع) و كوچكترين رزمنده كربلا و تبيين پيام عاشورا از مهمترين اهداف برگزاري اين همايش جهاني است.

مداحی توسط مداح کشوری محسن کریمی  وبرروی دست گرفتن کودکان وخواندن لا لائی علی اصغر ازدیگربرنامه های این مراسم بود .

اين آيين جهاني از 15 سال قبل تاكنون در حدود 60 كشور از جمله ايران برگزار مي شود.

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا