یزدفردا:

به گزارش یزدفردا: حسین دشتی رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان یزد در گفت و گو با خبرنگاران از کسب عنوان دوم شنای نابینایان کشور توسط تیم استان یزد خبر داد.

وی افزود: ۲۷ دوره مسابقات شنای قهرمانی کشور مسافت بلند آقایان به صورت مشترک با فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین زیر نظر کمیته جهانی IPC در مجموعه ورزشی آزادی، استخر قهرمانی به مشارکت کمیته ملی پارالمپیک و همراهی فدراسیون شنا برگزار شد که ورزشکاران یزدی توانستند رتبه دوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهند.

دشتی گفت: ورزشکاران نابینا و کم بینای استان یزد توانستند تعداد 51 مدال رنگارنگ در این دوره از مسابقات را کسب کنند و در رشته های تیمی و انفرادی خوش بدرخشند.

وی بیان کرد: این ورزشکاران در دو رده جوانان و بزرگسالان در مسابقات حضور داشتند که در رده سنی جوانان در این دوره از مسابقات علی حسن زاده توانست 8 مدال طلا کسب کند که 4 مدال طلای وی تیمی و 4 طلا نیز انفرادی بود.

رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان یزد ادامه داد: سید علی موسوی نیز 6 مدال طلا کسب کرد که 4 مدال طلای او تیمی و 2 مدال نیز انفرادی بوده است.

دشتی بیان کرد: فرهاد باریک زهی و طاها عرفانفر نیز 4 مدال طلا داشتند که در رشته تیمی بوده است.

وی افزود: در این دوره از مسابقات که در 4 رشته تیمی برگزار شد تیم ها به صورت جداگانه حضور پیدا کردند و در رشته های چهار در پنجاه و چهار در صد متر تیمی توانستند مدال طلا کسب کنند.

رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان یزد گفت: در رشته بزرگسالان نیز ابوالفضل قاسمی توانست 4 مدال طلا و یک مدال نقره و دو برنز کسب کند و سید مهدی میردهقان نیز توانست 3 مدال طلا و 2 نقره و دو برنز کسب کند.

وی گفت: حسین دشتی نیز 2 مدال نقره و دو مدال برنز و مهدی میرحسینی نیز سه مدال نقره و سه برنز و علی ناصر دهقان نیز یک نقره و دو برنز و عماد منتظری نیز یک مدال برنز کسب کردند.

دشتی بیان کرد: در رده تیمی نیز در سه رشته مدال کسب کردیم که یک نقره و دو برنز حاصل تلاش ما بود.

وی گفت: جمع مدال های طلا 29 مدال، نقره 10 مدال و مدال برنز نیز 12 مدال بوده است.

رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان یزد همچنین گفت: در هر دوره بهترین شناگران انتخاب می شوند که در این دوره در رده جوانان علی حسن زاده با هشت مدال طلا و ثبت دو رکورد ملی انتخاب شدند.

دشتی بیان کرد: در رشته بزرگسالان نیز ابوالفضل قاسمی با 4 مدال طلا و ثبت سه رکورد ملی به عنوان بهترین شناگران بزرگسالان انتخاب شدند.

وی با اشاره به نتایج تیمی گفت: در نتایج تیمی نیز مشهد رتبه اول و استان یزد نیز با 300 امتیاز رتبه دوم مسابقات را کسب کرد و استان تهران نیز رتبه سوم را کسب کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا