محمدرضا زکی‌پور" ۸۰ ساله و "سکینه کارگر" ۷۰ ساله هر دو ساکن شهرستان بهاباد یزد روز چهارشنبه در مراسمی باشکوه و به یادماندنی به عقد هم در آمدند و به خانه بخت رفتند.

این مراسم به همت خانه سالمندان ابوفاضل بهاباد و ریش سفیدان شهر انجام شد و این ۲ زوج طی برنامه‌ای شاد و با حضور فرزندان، نوه ها و نتیجه های خود، به عقد یکدیگر درآمدند .

این زوج سالمند در سفر مشهد که ۲ هفته قبل به همت خانه سالمندان این شهر انجام شد با یکدیگر آشنا و پس از بازگشت به عقد هم در آمدند، آقا داماد در حال حاضر ۴۹ فرزند شامل ۶ دختر و پسر، ۲۳ نوه و  ۲۰ نتیجه است، عروس خانم هم ۶ فرزند، ۱۷ نوه و پنج نتیجه دارد.  

عروس خانم به خبرنگار ایرنا گفت: داماد، فردی متدین و کشاورز و آدم خوب و ذاکر اهل بیت است و به همین دلیل با اجازه فرزندانم با او ازدواج کردم چون خودم هم تنها بودم و از این ازدواج هم راضی هستم.

نکته جالب عروسی این زوج مسن این بود که محضردار از عروس خانم می پرسد "خانم محترمه آیا وکیلم شما را به عقد دائم آقای محمدرضا زکی پور فرزند حسین در بیاورم" که دختر داماد با لبخند می گوید "عروس رفته گل بچینه" سردفتر برای بار دوم می پرسد "خانم محترمه آیا وکیلم" که یکی دیگر از خانم ها باصدای بلند می گوید "عروس رفته گلاب بیاره".

در این هنگام داماد با نگاهی پر رمز و راز به عروس خانم می گوید "زود باش بله را بگو" که همزمان با بله عروس خانم، هلهله و شادی فضای خانه سالمندان بهاباد را فرا می گیرد.

مهریه سکینه خانم یک جلد قرآن مجید و ۸ سکه بهار آزادی از نوع جدید به نیت امام هشتم بود و داماد ۸۰ ساله هم هدف از ازدواج مجدد خود را اهتمام جدی به سنت پیامبر (ص) و رفع تنهایی خود عنوان کرد.

داماد در ادامه گفت: من خیلی خوشحال هستم و الان در فکر آن روزی بودم که ۲۲ سال سن داشتم و داشتم ازدواج می کردم و این ازدواج ما خواست خدا و امام رضا(ع) و فرزندان عروس خانم بود که شکل گرفت .

محمد جلال کاظمی مسئول مرکز سالمندان ابوفاضل بهاباد در حاشیه این مراسم  درباره ازدواج این ۲ سالمند اظهار داشت: با توجه به اینکه جوانان به علت تجملات امروزی نسبت به ازدواج سخت گیری می کنند برگزاری چنین مراسم هایی موجب می شود که جوانان به ازدواج ساده و به دور از ه گونه تجمل تشویق شوند.

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا