استاندار یزد با بیان اینکه فرهنگ دینی و محیط زیست؛ امام جماعت توسعه و پیشرفت استان هستند، گفت: تاکنون عمده تمرکزها بر توسعه سخت در استان بوده که علی رغم همه مباحث آن به جایگاه های خوبی رسیده ایم اما زین پس به طور ویژه از سایر ظرفیت های موجود در استان در راستای شکل گیری یزدی نوین استفاده خواهد شد.

به گزارش یزدفردادکتر مهران فاطمی در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد که به منظور بررسی ظرفیت ها و تهدید های حوزه گردشگری استان در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ دینی و محیط زیست؛ امام جماعت توسعه و پیشرفت استان هستند، گفت: تاکنون عمده تمرکزها بر توسعه سخت در استان بوده که علی رغم همه مباحث آن به جایگاه های خوبی رسیده ایم اما زین پس به طور ویژه از سایر ظرفیت های موجود در استان در راستای شکل گیری یزدی نوین استفاده خواهد شد.

وی لازمه توسعه و پیشرفت آینده یزد را دو بال «نوآوری، فناوری و بهره وری» و «گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی» دانست و اظهارداشت: این دو رویکرد و توجه به حفظ و تقویت فرهنگ دینی و محیط زیست در برنامه ریزی ها و اقدامات استان، باید به طور ویژه دنبال شود.
استاندار یزد با بیان اینکه با بهره گیری از ظرفیت ها و مزیت های بافت تاریخی و طبیعی استان می توان در حوزه های فرهنگی و اقتصادی تحول آفرین و ثروت آفرین بود، خاطرنشان کرد: تحقق این مهم مشروط به نگاه فرصت محور به ظرفیت ها با لحاظ ملاحظات فرهنگی است.

دکتر فاطمی در ادامه بر تبیین قواعد حقوقی حاکم بر شهرهای ثبت شده در فهرست میراث جهانی تاکید و تصریح کرد: باید با بهره گیری از این فرصت، یزد را به عنوان مرکز دین مداری، صلح و آرامش و دیگر ویژگی خوب شاکله ی این فرهنگ، معرفی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش، کدهای اخلاقی گردشگری را نوعی امر به معروف و نهی از منکر دانست و اضافه کرد: اساتید گروه گردشگری دانشگاه یزد با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مدظله العالی در دانشگاه اقدام به تدوین یکسری پیوست نگاری های فرهنگی و به تعبیری کدهای اخلاقی گردشگری کرده اند که این کار، پس از بسط و تکمیل نهایی، به عنوان محور و ملاک کار در این حوزه قرار خواهد گرفت.

استاندار یزد با بیان اینکه در پیوست نگاری فرهنگی مذکور، نقش و وظیفه هر دستگاه مشخص می شود، گفت: نقش دولت در این امر هدایت، حمایت و نظارت خواهد بود.

دکتر فاطمی در ادامه از عزم جدی استان بر پیگیری توسعه استان در فضایی فرهنگی و دینی با حفظ اصالت ها و هویت های تاریخی، مذهبی و انقلابی خبرداد و بر تدوین پروتکل های فرهنگی و تبلیغات شهری، اماکن مذهبی، فضای مجازی، بازار، رفاهی و امنیتی و انتظامی توسط دستگاه های مسئول؛ جهت رعایت گردشگران داخلی و خارجی تاکید کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا