استاندار یزد: ۱۶ کلان پروژه‌ای که برای توسعه بافق بسیار مهم است، در کارگروه توسعه مطرح و برای هرکدام تصمیم‌گیری شد.

به گزارش یزدفردامهران فاطمی در کارگروه توسعه شهرستان بافق گفت: در این سفر برای مسائل و طرح‌هایی که حل و تکمیل آن‌ها نیازمند تامین اعتبار بود، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری شد.

افزود: ۱۶ کلان پروژه وجود دارد که برای توسعه این شهرستان بسیار مهم است و قرار شد با برگزاری یک کارگروه در استانداری، برای هر کدام از این پروژه‌ها تعیین تکلیف نهایی و به صورت روز شمار پیگیری شود.

فاطمی خاطرنشان کرد: در مورد بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی این شهرستان، تصمیم بر این شد مجموعه سنگ آهن کار را به طور کامل بر عهده بگیرد و در غیر این صورت از محل اعتبارات سفر، خود استان با مشارکت سنگ آهن، آن را تکمیل کند.

وی در ادامه گفت: این منوط شد به برگزاری یک کارگروه تا ظرف مدت یک هفته، برای این موضوع تصمیم گیری کند و هرچه سریع‌تر مسئله بیمارستان به سرانجام برسد.

استاندار بیان داشت: پنج میلیارد تومان برای تعمیر تأسیسات بیمارستان فعلی و پنج میلیارد تومان نیز برای محوطه و بازسازی فضای بیمارستان تخصیص داده شد و قرار شد ظرف مدت شش ماه موتورخانه بازسازی شود.

وی ادامه داد: درمورد جاده سیروس‌آباد قرار شد که با نماینده حوزه انتخابیه مهریز، با مجموعه‌هایی که متولی امر برای تامین اعتبار بودند، جلسه‌ای برگزار و تامین اعتبار آن نهایی شود و این جاده به سامان برسد.

فاطمی گفت‌: برای مسئله آب، گاز و برق بخشی از روستا‌های حوزه سبزدشت و بخش مرکزی نیز تصمیم گیری شد تا در اسرع وقت به این مطالبات نیز رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های بزرگ بافق، معدن و صنایع جوار معدنی است، ولی نباید باعث شود که مابقی ظرفیت‌های این شهرستان نادیده گرفته شود. 

استاندار گفت: موضوع مهم‌تر، تاکید بر مسائل فرهنگی، دینی و اعتقادی است که قرار شد در این حوزه هم اقدامات ویژه‌ای انجام شود.

وی اظهار کرد: در این سفر، مهم این است مطالبات مردمی، که درحوزه اختیار استانداری است، در کوتاه‌ترین زمان ممکنه پیگیری و حل شود.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا