آیت‌الله ناصری گفت: اقدامات عمرانی و اقتصادی برای استان و شهرستان‌ها لازم است، و مسائل فرهنگی نیز مدنظر مسئولان باشد.

به گزارش یزدفردا: آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در جمع مردم بافق در مسجد جامع این شهر با بیان اینکه مردم بافق از مردم صبور در برابر مسائل مختلف بوده اند، گفت: مردم این شهرستان همواره به کار‌های مهم و دشوار در زمینه سازندگی کشور ورود کرده و سختی‌های بسیاری را نیز در این زمینه متحمل شده است.

او با اشاره به اینکه بافق سرزمین علما و فرهیختگان بزرگی بوده است، افزود: یکی از رجال روحانی که در مقابل رضا شاه قلدر ایستاد و مقابله کرد و از این طریق صدمات بسیاری دید، از شهرستان بافق بوده است.

ناصری با اشاره به مفاخر، مبارزان و انقلابیون این شهرستان عنوان کرد: جوانان خوب و انقلابی بافق در هر مرحله از انقلاب حضوری موثر و سازنده در همه عرصه‌ها داشتند و حرکات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، جهادی، اجتماعی، عمرانی و ... انجام داده‌اند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه بافق اکنون زمینه‌های بسیار خوبی برای رشد و پیشرفت دارد، بیان کرد: عنایتی که خداوند متعال به این بافق داشته، قرار دادن ذخائر معدنی بسیار در این شهرستان است و امیدواریم با برنامه‌های دولت، کمک مسئولان و همراهی مردم، جدیت و تلاش و کوشش برای پیشرفت عمرانی و فرهنگی بافق و استان یزد افزایش یابد و شاهد حرکت جهادگونه برای پیشرفت این شهرستان باشیم.

سیستم آموزشی باید فرزندان صالح و مؤمن تحویل کشور دهد

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم شاهد حرکتی انقلابی و تحولی بزرگ در آموزش و پرورش باشیم و متولیان امر در زمینه پرورش فرزندان صالح و مؤمن و متخصص تلاش و برنامه ریزی بیشتر و بهتری داشته باشند.

او ادامه داد: اکنون دورانی است که دشمن از هر جهت سنت‌های خوب و فرهنگ ما را مورد هجمه قرار داده و از سوی دیگر تمام تلاش خود را برای عقب نگه داشتن ما در زمینه علم و فناوری و صنعت به کار گرفته و این موضوع را از ۱۰۰ سال پیش با سیستم آموزشی فاقد تفکر، تعقل و تدین آغاز کرده است.

ناصری با بیان اینکه شهرستان بافق دارای جوانان و فرزندان با استعداد و خوش آتیه‌ای است، افزود: مسئولان آموزش و متولیان این حوزه همچنین مسئولان فرهنگی باید روی این موضوع کار کنند و با ایجاد تحول در آموزش‌ها و باز گرداندن سه اصل تفکر، تعقل و تدین به سیستم آموزشی، زمینه پیشرفت جوانان و کشور را فراهم کنند.

لزوم دقت در بکارگیری مربیان مهدکودک‌ها

او بر دقت در بکارگیری مربیان در مهدکودک‌ها نیز تاکید کرد و گفت: مسئولان امر باید در شهرستان‌ها به شکل جدی روی این موضوع کار کنند و برای تقویت نیروی آینده که باید دارای ویژگی تخصص و تدین باشد، تلاش کنند و فرزندان ما را از دوران کودکی متعهد و متدین تربیت کنند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: کشور ما نیازمند نیروی متخصص و متدین و متعهد است و همه متولیان آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی از مهدکودک تا دانشگاه‌ها در این زمینه مسئولیت دارند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جمعیت کشور و استان ما به سمت پیری می‌رود، عنوان کرد: همه باید برای ترویج ازدواج به موقع، فرزندآوری و تربیت فرزندان بر اساس سبک زندگی اسلامی تلاش کنیم.

او تاکید کرد: کار‌های عمرانی و اقتصادی در جای خود بسیار لازم است، اما این‌ها نباید جای کار فرهنگی و دینی را بگیرد و مسئولان امر باید در این زمینه جدی کار کنند.

برنامه ریزی دشمن برای تمام ابعاد زندگی ما به ویژه بنیان خانواده

امام جمعه یزد اظهار داشت: دشمن برای همه ابعاد زندگی ما برنامه ریزی کرده و باید مراقب باشیم نتواند به اهداف خود دست پیدا کند و خانواده‌ها تلاش کنند مقابله با حرکات و هجمه‌های دشمن را از خانه و خانواده آغاز کنند.

ناصری تصریح کرد: اگر به فکر مسائل فرهنگی، دین و آینده و سازندگی کشور نباشیم، صدمات جدی خواهیم خورد، اکنون شرایط فراهم است و دولت برای انجام این برنامه‌ها پای کار است و با توجه به اینکه مسائل فرهنگی همواره دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز بوده است، باید همه پای کار بیاییم و تمام تلاش خود را برای امور فرهنگی و دینی به کار بگیریم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا