از یک طرف واحدهای تولیدی در استان با کمبود نیرو کار مواجه هستند و از طرفی با بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بدون مهارت روبرو هستیم که یک پارادوکسی را در حوزه اشتغال و بیکاری استان ایجاد کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: مراسم تکریم و معارفه سرپرست های مدیریت اجتماعی و مدیریت تعاون این اداره کل با حضور محمدرضا فلاحتی، مدیران و کارشناسان ستادی برگزار شد.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این رابطه گفت: تمامی حوزه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهم هستند چرا که جایگاه این اداره کل استراتژیک است و برآیند تلاش مدیریت ها باعث ارتقاء جایگاه اداره در سطح استان و کشور می شود.

وی از مدیریت جدید تعاون این اداره کل خواست در ابتدای امر به بررسی و رفع مشکل شرکت تعاونی های مشکل دار بپردازد و مشکلات را از لحاظ قانونی و کدخدامنشی تعیین و تکلیف نماید.

فلاحتی با اشاره به برنامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: آنچه که توسط مقام عالی وزارت مطرح شده است ایجاد یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار شغل تا پایان سال آینده است.

فلاحتی ادامه داد: بخش قابل توجه ایجاد شغل در قالب تعاونی ها شکل می گیرد، به همین دلیل جایگاه تعاون خیلی قابل توجه است. وقتی سیاستگذاران و مسئولین کشور برنامه ریزی را انجام می دهند و براساس آن قرار است تحولی صورت بگیرد زیرمجموعه ها باید بر همان سبک و سیاق کار کنند. برای پیاده سازی این مسئله، انقلابی و جهادی باید کار کرد.

این مقام مسئول استانی با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف دوره های آموزشی برگزار می شود تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان و جامعه ای که با این اداره کل در ارتباط هستند باید از حالت و سبک گذشته خارج شده و حالت کاربردی داشته باشند.

وی در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه جایگاه مدیریت اجتماعی برای شخص بنده بسیار مهم است تاکید کرد: یکی از مسائلی که با کمک و همفکری دیگر دستگاه ها باید دنبال شود، بالا بردن فرهنگ کار است. از یک طرف واحدهای تولیدی در استان با کمبود نیرو کار مواجه هستند و از طرفی با بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بدون مهارت روبرو هستیم که یک پارادوکسی را در حوزه اشتغال و بیکاری استان ایجاد کرده است.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تمامی حوزه های این اداره می توانند پیوست فرهنگی داشته باشند تصریح کرد: همه مدیریت ها این ظرفیت را دارند که در مسائل فرهنگی و اجتماعی سهیم باشند چرا که مواد قانونی آن هم در قانون کار مطرح شده است.

وی با تاکید بر جدی گرفته شدن مسائل فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در حوزه کارگری گفت: با تقویت، برنامه ریزی و خلاقیت در مدیریت اجتماعی می توان از نیروی کار صیانت کرد و نشاط اجتماعی به آنها بخشید و از طرفی وقتی نیروی کار با نشاط داشته باشیم حجم پرونده های شکایات نیز کاهش پیدا می کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا