هیأت داوران پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» متشکل از «حسین مسافرآستانه»، «فرهاد قائمیان» و «عباس ملازینلی» برگزیدگان بخش موسیقی، بازیگر مرد، بازیگر زن، ایده نمایش و متن، طراحی فضای نمایش، کارگردانی و اثر حائز جایزه بخش ویژه داوران به این شرح را معرفی کردند.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد؛ در بخش موسیقی از بین نامزدهای اعلامی، تندیس جشنواره را به «علی خاتمی» برای نمایش «قاصد» اهدا شد و از «محمد نادری» به خاطر موسیقی نمایش «سونات آخر پشت خط حامل» تقدیر به عمل آمد.

در بخش بازیگر مرد، از «سید محمد میکائیل حسینی» بازیگر خردسال نمایش «بی سر و زمین» تقدیر شد. در این بخش «سیدپویا امامی» برای بازی در نمایش «۲۵ متر آرزو» و «محمدامین اسماعیلی» با نمایش «نبش کوچه بن بست» به طور مشترک سوم شدند. جایزه دوم به «احمد صمیمی» و «امین وحیدپور» از نمایش دومینو اختصاص یافت و «سامان شکیبا» برای بازی در نمایش «حباب زیر آب» رتبه اول را کسب کرد.

در بخش بازیگر زن، از «آدرینا عالم رجبی» بازیگر خردسال نمایش «چندخوان» تقدیر به عمل آمد و «نرگس خاکسار» برای نمایش «نبش کوچه بن بست» و «ساغر کیخواه» با نمایش «آشوبگران» مشترکا رتبه سوم را به دست آوردند، «مارال ایزدبخش» برای بازی در نمایش «۲۵ متر آرزو» رتبه دوم را کسب کرد و «مهرنوش مقیمی» به خاطر بازی در نمایش «بی سر و زمین» رتبه اول این بخش را به دست آورد.

در بخش ایده نمایش و متن، «نورا لک» برای نمایش «سونات آخر پشت خط حامل» و «مهدی صالحیار» برای نمایش «نان» رتبه سوم را کسب کردند، «سعید بادینی» به خاطر نمایش «آشوبگران» و «بهناز زحمتکش» برای نمایش «بی سر و زمین» مقام دوم را به دست آوردند و رتبه اول این بخش به همراه جایزه و تندیس جشنواره به «جلال حسنوند» برای نمایش «حباب زیر آب» اهدا شد.

در بخش طراحی فضای نمایش، «سعید بادینی» به خاطر نمایش «آشوبگران» برگزیده شد و رتبه برتر به «مهدی حبیبی» برای نمایش «نبش کوچه بن بست» اختصاص یافت.
بخش جایزه ویژه هیأت داوران؛ در این بخش نمایش «حیاط خانه ما» کاری از «وحید خسروی» به دلیل بهره‌مندی از صداقت نمایشی و توجه به تأثیر آموزشی در بخش کودک و نوجوان و تدبیر در متن، بازیگری و موسیقی تقدیر شد.

رتبه اول بخش کارگردانی به «علیرضا شمس» برای نمایش «حباب زیر آب» تعلق گرفت و «سعید بادینی» برای نمایش «آشوبگران» و «احمد صمیمی» با نمایش «دومینو» رتبه دوم را کسب کردند و رتبه سوم این بخش نیز به «بهناز زحمتکش» برای نمایش «بی سر و زمین» و «سیدپویا امامی» برای نمایش «۲۵ متر آرزو» اختصاص یافت.

پنجمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» 4 تا 6 آذرماه 1400 در شهر میراث جهانی یزد برگزار شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا