رئیس پلیس فتا یزد از شناسایی عامل ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

به گزارش یزدفردا: سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان که با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مدعی شد فردی در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام برای او ایجاد مزاحمت کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های صورت گرفته و با انجام اقدامات مربوطه و تحلیل مستندات جمع‌آوری شده، پس از شناسایی متهم، او را به پلیس فتا احضار کردند.

رئیس پلیس فتا یزد گفت: خانم متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شد؛ اما پس از روبرو شدن با مستندات ادله دیجیتال جرم، چاره‌ای جز اعتراف نداشت و در اظهارات خود عنوان کرد که شاکی، همسایه جدیدشان بوده و با انگیزه امتحان کردن وی برای رفت و آمد و ارتباط بیشتر، اقدام به این عمل مجرمانه کرده است.

سرهنگ ابوطالبی با اشاره به ابراز پشیمانی متهم به بزه ارتکابی و مختومه شدن پرونده پس از رضایت شاکی افزود:‌‌ هرگونه ایجاد مزاحمت در فضای مجازی جرم بوده و قانونگذار برای ایجاد مزاحمت و اخاذی در فضای مجازی مجازات‌های معینی تعیین کرده است.

رئیس پلیس فتا یزد از هموطنان خواست هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا