معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد هم‌زمان با آغاز هفته وحدت گفت: این نهاد در شش‌ماهه نخست سال 1400 نسبت به پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه 100 نوعروس، زنان ازدواج مجدد تحت حمایت و هدیه ازدواج پسران تحت حمایت اقدام کرده است.

به گزارش یزدفردا: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد هم‌زمان با آغاز هفته وحدت گفت: این نهاد در شش‌ماهه نخست سال 1400 نسبت به پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه 100 نوعروس، زنان ازدواج مجدد تحت حمایت و هدیه ازدواج پسران تحت حمایت اقدام کرده است.

علی رادمان بابیان اینکه رویکرد این نهاد تحکیم بنیان خانواده و ترویج فرهنگ ازدواج آسان است، گفت: این نهاد در شش‌ماهه نخست سال 1400 نسبت به پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه 100 نوعروس، زنان ازدواج مجدد تحت حمایت و هدیه ازدواج پسران تحت حمایت اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت و ازدواج آنان هزینه شده است، تصریح کرد: کمک‌هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه نیازمندان و مددجویان تحت حمایت از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی همچون صدقه و زکات پرداخت می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با اشاره به نحوه مشارکت نیکوکاران در تأمین جهیزیه موردنیاز نوعروسان تحت حمایت این نهاد بیان کرد: زمینه مشارکت مردم خیراندیش در تأمین جهیزیه و کمک به امر ازدواج نیازمندان فراهم است، نیکوکاران می‌توانند با مراجعه و یا تماس با دفاتر کمیته امداد در سطح استان و با تعیین نیت خاص برای ازدواج مددجویان تحت حمایت، کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را در قالب طرح "کوثر" به این نهاد اهدا کنند.

رادمان بابیان اینکه 130 مددجو در نوبت دریافت کمک‌هزینه ازدواج قرار دارند و امید است با مشارکت خیران این امر محقق شود، یادآور شد: کمیته امداد استان یزد در سال 99 نسبت به پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه 445 نوعروس، زنان ازدواج مجدد تحت حمایت، زوج‌های نیازمند و هدیه ازدواج پسران مددجو به مبلغ چهار میلیارد و 400 میلیون تومان اقدام کرده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا