مردم ولایت مدار و انقلابی شهرستان بهاباد همزمان با سراسر کشور روز (جمعه) از ساعت هفت صبح با حضور گسترده در پای صندوق‌های اخذ رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراهای اسلامی شهر حضوریافته ورای خودرابه صندوقهای اخذرای ریختند .

به گفته فرماندار بهاباد درشهرستان بهاباد 36 شعبه اخذ رای دزسطح شهرستان بهاباد و بخش آسفیچ و بخش مرکزی برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است گه بیش از 700 نفر نیروی اجرایی، نظارتی  و بازرسی و امنیتی  کار جمع آوری آرای مردم را در شهر و روستاها بر عهده دارند.

محمد مهدی خانی زاده بهابادی در حاشیه  شروع انتخابات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  تمامی شعبه‌های اخذ رای طبق برنامه با همکاری تمامی بخش‌ها و مشارکت بالای مردم فعالیت قانونی خود را برای رای‌گیری آغاز کردند.

فرمانداربهاباد ادامه داد: دشمنان همواره سعی در ضربه زدن به نظام و انقلاب را داشته و هرگز خیرخواه ملت ایران نبوده‌اند از این رو در انتخابات به عنوان عرصه بصیرت و تصمیم گیری برای مقابله به توطئه دشمنان حضوری فعال خواهیم داشت.

وی ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و تیره‌های عشایری  امروز همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در استان یزد آغاز شد.

 یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار  نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در شهرها و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند و از مجموع جمعیت استان حدود ۹ هزار نفر عشایر هستند.

در یزد  ۲۴ شورای شهر و ۳۹۷ شورای روستایی وجود دارد که ۲۳ شورای آن پنج عضو دارد و در هریک از ۳۷۴ شورا هم سه  نفر عضو هستند.

حدود ۲۰ هزار نفر در برگزاری انتخابات با ستاد یادشده همکاری دارند  و در این دوره از انتخابات ۷۳۳ هزار نفر در استان یزد واجد شرایط حق رای هستند.

انتهای پیام /  

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا