آیین بزرگداشت سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران با حضور مسئولان و شمار زیادی از مردم دارالولایه بهاباد با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد درسخنانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع  مقدس  ومعمارکبیرانقلاب حضرت امام خمینی ره وبابیان اینکه امام خمینی(ره) درخت تناوری است که برکات وجودی ایشان در سراسر دنیا از جمله جبهه لبنان، مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی دیده می‌شود بیان داشت : امام خمینی (ره) پرچمدار مبارزه با اسکتبار و دیکتاتوری بود.

امام جمعه بهاباد تصریح کرد : اگر امروز در آستانه تبدیل شدن به یک کشور پیشرفته و تاثیرگذار در جهان هستیم اگر بحران‌های داخلی و خارجی، مهار و مدیریت شده است، جز عنایت های الهی و تدبیر مقام معظم رهبری و ولایت مداری مسئولین نمی‌توان دلیل دیگری برای آنها متصور کرد.

ابراهیمی بشکانی استواری و پایمردی بر اصول و ارزش ها را یکی از مهمترین درس های منش و سیره امام خمینی (ره) دانست و افزود: استواری و پایمردی امام راحل بر روی اصول و ارزش ها، یکی از مهمترین ویژگی هایی است که در این شرایط سخت بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم و اگر این شرط لازم را رعایت کنیم می توانیم در مسیر امام و رسیدن به اهداف و آرمان های مقدس ایشان حرت کنیم و به اهداف مورد نظر نیز دست یابیم.

خطیب جمعه بهاباد بابیان اینکه امام خمینی (ره) بت‌ها را شکست و باورهای شرک آلود را کنار زد و پنچه در پنچه زورمداران و مستکبران عالم انداخت و آنها را به خاک مذلت کشاند افزود: امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده و جاوید در تاریخ پرفروغ انقلاب اسلامی است .

وی از امام راحل به عنوان مردی نورانی وآسمانی که از تعالیم اسلام الهام گرفته بود یاد کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران انفجار نور بود و امام مردی آسمانی و نورانی بود که از دستورات و آیات الهی الهام گرفت.

وی با اشاره به قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: همراهی، رشادت و شجاعت های شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی بوده و راه را برای پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل هموار کرد.

امام جمعه بهاباد عنوان کرد:قیام ۱۵ خرداد که در پی دستگیری امام خمینی(ره) در ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ خورشیدی رخ داد و به دنبال آن، کشتار رژیم شاهنشاهی در خیابان‌های تهران و سراسر کشور به وقوع پیوست در حقیقت بسترساز و منشا انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ خورشیدی بود و نخستین جرقه‌های سرنگونی رژیم شاهنشاهی را رقم زد.

وی همچنین به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: با حضور و انتخاب اصلح خود تو دهنی محکمی به دهان دشمنان و یاوه گویان بزنند. و به تعبیر مقام معظم رهبری که امروز به آن اشاره کردند حضور آحاد مردم و دعوت آحاد مردم از یکدیگر مصداق تواصی به حق است. به نامزدها نیز توصیه کردند به شعارهایی که قابلیت اجرا ندارند ندهند چراکه موجب دلسردی مردم می‌شود.

بشکانی با اشاره به انتخابات ماه جاری ادامه داد: حضور پرشور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات ضامن امنیت ملی و اقتدار کشور است.

وی گفت: به یاری خدا با مشارکت پرشور مردم در عرصه انتخابات، ۲۸ خرداد روز سربلندی، عزت و شادی ملت ایران و یاس دشمنان خواهد بود.

مداحی وسینه زنی دررثای خمینی ره کبیر ازدیگربرنامه های این مراسم بود .

انتهای پیام/

 

 

 

 

                                  










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا