نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد: انقلاب اسلامی ایران در بیدار کردن کشور‌های اسلامی اثرگذار بوده است.

به گزارش یزدفردا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در پیام جمعه این هفته با اشاره به پایان ایام ماه رمضان و بهره‌مندی از نعمات الهی اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال در عید بزرگ مسلمانان، عیدی بزرگ که همان تعجیل امام زمان (عج) است را به همه ما هدیه دهد.

وی با اشاره به اینکه حاصل ماه رمضان، رسیدن به تقواست، افزود: به تقوا رسیدن زحمت دارد و نیاز به صبر و مقاومت دارد و در قرآن هر چه می‌نگریم، منشأ و مبدأ هر امری از رشد و کمال، تشخیص حق و باطل تا کسب عنایت و رضایت خدا، تقوا است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری افزود: دوری کردن از گناه و نافرمانی خدا بهترین تقواست و انسانی که بنای کار خود را بر این بگذارد که زندگی خود را در مسیر رضای خداوند متعال قرار دهد، در مسیر تقوا گرفته است.

امام جمعه یزد گفت: اگر آراسته به تقوا باشید، خداوند متعال همه خوبی‌ها از علم تا روزی زیاد، تشخیص حق از باطل، بصیرت و درجات آخرت را به شما عطا خواهد کرد بنابراین همه ما باید تلاش کنیم که خود را در مسیر تقوا قرار دهیم.

آیت‌الله محمدرضا ناصری با بیان اینکه زمینه‌های تقوا در ماه مبارک رمضان با روزه و عبادت حاصل شده است، ادامه داد: باید تلاش کنیم لوح سفید زندگی خود را خدشه دار نکنیم.

درخواست از خدا برای جلوگیری از لغزش در صراط مستقیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت آیه قرآنی اهدِنَا الصِّراطَ المُستَقِیمَ گفت: این آیه اساس زندگی همه ما و بهترین دعا در مسیر هدایت است و وقتی می‌گوییم خدایا ما را به راه مستقیم هدایت کن، مراد این است که خدایا ما در راه مستقیم هستیم، اما این راه نوسان و مشکلات بسیار دارد و انسان نیز تغییر روحیه می‌دهد بنابراین کمک کن که در این راه لغزش نداشته باشیم.

آیت‌الله محمدرضا ناصری با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) در تفسیر این آیه که فرمود: أَدِمْ لَنَا تَوْفِیقَکَ، اَلَّذِی بِهِ أَطَعْنَاکَ فِیمَا مَضَى مِنْ أَیَّامِنَا، حَتَّى نُطِیعَکَ کَذَلِکَ فِی مُسْتَقْبَلِ أَعْمَارِنَا افزود: انسان در مسیر کمال است و کل الکمال خداست و همه ما حتی انبیا احتیاج به رشد و کمال داریم و با توجه به اینکه انسان کمال طلب است و کمال نیز پایان ندارد، هر روز از خدا می‌خواهیم که ما را در مسیر کمال مستدام کند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در عمل نیز باید از خدا بخواهیم تا ما را در صراط مستقیم قرار دهد، گفت: باید از خدا بخواهیم که در عمل بنده و مطیع خدا باشیم و وسوسه‌های شیطان ما را از خدا دور و راه مستقیم دور نکند.

وی با اشاره به اینکه در ادامه این آیه از خدا می‌خواهیم ما را در مسیر انسان‌هایی قرار دهد که به آن‌ها نعمت داده است، افزود: بر اساس آیه قرآن وَمَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِکَ مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَالصِّدِّیقِینَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِینَ ۚ وَحَسُنَ أُولَٰئِکَ رَفِیقًا، انبیا، شهدا و صالحان، افرادی هستند که خداوند متعال به آن‌ها نعمت داده است.

تلاش‌های شهید سلیمانی در بیداری جوانان منطقه به ثمر رسید

آیت‌الله محمدرضا ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرفتاری‌هایی که مسلمانان در فلسطین دارند و به ثمر رسیدن زحمات شهید سلیمانی در فلسطین در مسیر رشد دادن و قرار دادن آن‌ها در مسیر حق، همچنین بی‌توجهی دنیا به مشکلات مردم این منطقه اظهار داشت: مردم فلسطین امروز به جایی رسیده‌اند که با شجاعت، ایمان، صلابت و اتکا به خدا و در شرایطی که در محاصره هستند، با صهیونیست‌های تا بن دندان مسلح مقابله و جنگ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در بیدار کردن کشور‌های اسلامی بسیار اثرگذار بوده است، افزود: سرداران بزرگی همچون حاج قاسم سلیمانی در تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی جوانان منطقه بسیار اثرگذار بوده‌اند.

امام جمعه یزد در مورد اقدام تروریستی به شهادت رساندن دختران مدرسه سیدالشهدا در افغانستان، ضمن محکوم کردن این اقدام عنوان کرد: این اقدامات تروریستی و سکوت مدعیان حقوق بشر در این زمینه محکوم است.

تاکید رهبر معظم انقلاب به دانشجویان در مورد تحول در همه عرصه‌ها

وی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب برای دانشجویان بیان کرد: نکته‌ای ایشان بسیار به آن توجه دادند، تحول در فکر، تحول در ماهیت حرکتی و تحول در عمل است و تا در درون ما یک اندیشه زنده نشود و خودباوری و خداباوری ایجاد نشود و صراط مستقیم را پیدا نکنیم، به جایی نمی‌رسیم.

آیت‌الله محمدرضا ناصری گفت: محیط آموزش و دانشگاهی ما باید از نظر فهم، فکر، خودباوری، توجه و تمسک به خدا و کمک گرفتن از قدرت الهی و فکر کردن و اندیشیدن تغییر کند تا بتوانیم پیشرفت کنیم همانطور که این اتفاق در دانش هسته‌ای ما رخ داد.

وی ادامه داد: دانشگاهیانی که عقب ماندند و نتوانستند در رشد اقتصاد تحول ایجاد و خود نیز به جایگاهی دست پیدا کنند، به این دلیل است که نتوانستند تحول آفرینی کنند و باید به سمت تحولی برویم که رنگ خدایی و تحول طلبی دارد نه اینکه نگاه آن به سمت شرق و غرب باشد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری تاکید کرد: دانشجوی کشور ما باید حرکتش رنگ عزت داشته و رنگ ذلت نداشته باشد که خوشبختانه این روحیه در جامعه دانشگاهی ما پیدا شده و اینکه آمریکا و غرب با ما سر لج افتاده برای همین است، زیرا برای منطقه خاورمیانه برنامه داشتند و می‌خواستند در منطقه آقایی کنند، اما ایران برنامه‌ها و معادلات آن‌ها را به هم زد.

دشمنی غرب با ایران به دلیل استقلال طلبی و عزت طلبی ماست

امام جمعه یزد تصریح کرد: اکنون در بسیاری از کشور‌ها اعمال نظر می‌کنند و از انتخابات تا جنگ و صلح برای این کشور‌ها برنامه ریزی می‌کنند، اما ایران در برابر آن‌ها ایستاده و خواسته که زیر چتر خدا و قدرت الله و دارای فهم و عزت و استقلال باشد و بر این اساس است که با ایران دشمنی می‌کنند.

وی با بیان اینکه آن‌ها برنامه چپاول برای ایران داشتند، افزود: آن‌ها از منابع ما مطلع بودند و می‌خواستند کشور ما را غارت کنند و ما را زیر سلطه خود ببرند و همان کاری که با عربستان و عراق کردند، با ما نیز انجام دهند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری ادامه داد: اینکه ما باید در مذاکره دقت کنیم، برای این است که آن‌ها می‌خواهند عزت ما را زیر سئوال ببرند، اما ما می‌خواهیم در مسیر خدا و دین خدا باشیم و در این مسیر حتی دیگران را ارشاد و راهنمایی می‌کنیم و به داد مظلومان فلسطین و لبنان می‌رسیم.

مدعیان حقوق بشر انتظار سکوت از ما در برابر جنایات خود را دارند 

وی یادآور شد: این‌ها که مدعیان حقوق بشر هستند، به مدرسه و بیمارستان و مراسم عزا و عروسی رحم نمی‌کنند و به همه جا حمله می‌کنند، اما انتظار دارند ما در مقابل آن‌ها سکوت کنیم.

آیت‌الله محمدرضا ناصری گفت: ما با کسی دشمنی نداریم، اما به وظایف خود در قبال مسلمانان جهان و مردم مظلوم دنیا عمل می‌کنیم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود از مردم خواست: همدلی و مواسات خود را بعد از پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه دهند و دستگیر یکدیگر باشند و بر صبر و پایداری و تقوای خود بیفزایند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا