سال گذشته در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در امر رسیدگی به خانواده‌های پر نوزاد، کمیته امداد استان یزد یک میلیارد و 253 میلیون تومان در بخش‌های مختلف به‌صورت وام و بلاعوض به این خانواده‌ها کمک کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سال گذشته در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در امر رسیدگی به خانواده‌های پر نوزاد، کمیته امداد استان یزد یک میلیارد و 253 میلیون تومان در بخش‌های مختلف به‌صورت وام و بلاعوض به این خانواده‌ها کمک کرد.

محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه رسیدگی به خانواده‌های پر نوزاد (سه‌قلو با بالا) به این نهاد واگذارشده است، گفت: سال گذشته در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در امر رسیدگی به خانواده‌های پر نوزاد، کمیته امداد استان یزد یک میلیارد و 253 میلیون تومان در بخش‌های مختلف به‌صورت وام و بلاعوض به این خانواده‌ها کمک کرد.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات میدانی و دریافت استعلام از سازمان‌های مرتبط 15 خانواده پر نوزاد در سطح استان شناسایی و از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شدند، این خدمات همچنان ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: حمایت از این خانواده‌ها در قالب پرداخت کمک‌معیشت از محل هدفمندی یارانه‌ها به‌صورت ماهیانه نسبت به بعد خانوار انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته علاوه بر کمک از محل هدفمندی یارانه‌ها 140 میلیون تومان به‌عنوان کمک‌معیشت به 12 خانوار پر نوزاد پرداخت شد، در همین مدت 630 میلیون تومان برای خرید و تکمیل منزل 10 خانواده به‌صورت بلاعوض کمک شد، همچنین 13 میلیون تومان به‌عنوان هزینه شیر خشک و پوشک به 13 خانوار پر نوزاد پرداخت شد.

شجاعان ادامه داد: طی این مدت 320 میلیون تومان وام کمک‌هزینه خرید و تکمیل منزل به 11 خانواده پر نوزاد اعطا شد، 100 میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی نیز به دو خانواده پرداخت شد، دو خانواده پر نوزاد نیز از تسهیلات وام درمان به مبلغ 50 میلیون تومان بهره‌مند شدند.

انتهای پیام

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا