مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از کمبود جدی منابع آبی در یزد خبر داد و گفت: یزد در هر ثانیه با کمبود ۸۰ لیتر آب مواجه است.

به گزارش یزدفردا، اصغر ریاضتی ظهر سه‌شنبه در جلسه‌ای با فرماندار یزد با اشاره به اینکه یزد با بحران جدی آب مواجه است، اظهار داشت: در فروردین ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۹ درصدی مصرف آب در استان مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: هر چه هوا رو به گرمی برود، میزان مصرف آب افزایش بیشتری پیدا می کند اما لازم است میزان مصرف توسط مردم و مشترکان مدیریت شود تا با بحران کم آبی در تابستان مواجه نشویم.

ریاضتی با تاکید بر اینکه فرمانداری و شهرداری و سایر ارگان‌ها نیز باید در امر فرهنگ سازی برای مدیریت مصرف آب همچنین هماهنگی به منظور جلوگیری از ایجاد خطرات احتمالی برای شبکه آبرسانی همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرعامل آبفا استان یزد ادامه داد: وجود انشعاب غیرمجاز در سطح شهرستان و هدررفت آب به دلیل شکستگی شبکه آبرسانی در پی فعالیت پیمانکاران شرکت گاز از جمله مواردی است که در ماه گذشته شاهد آن بودیم در صورتی که اگر همکاری لازم و هماهنگی وجود داشته باشد، شاهد بروز این مشکلات نخواهیم بود.

ریاضتی با بیان اینکه برخی روستاها نیز با مشکلات جدی در زمینه تامین آب مواجه هستند، عنوان کرد: تعداد زیادی از روستاها به صورت سیار آبرسانی می شوند که لازم است برای آبرسانی منظم‌تر، همکاری لازم با شرکت آبفا استان یزد وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نیاز آبی مرکز استان یزد ۲۷۰ لیتر در ثانیه است، افزود: این در حالی است که توان تولید آب از منابع آبی موجود ۱۷۰ لیتر در ثانیه است و این آمارها نشان می دهد که یزد در هر ثانیه با ۸۰ لیتر کمبود آب مواجه است.

ریاضتی بر لزوم استفاده از لوازم کاهنده مصرف به ویژه در ادارات تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد: فرمانداری و دستگاه‌های مختلف در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از لوازم کاهنده مصرف و تاثیر آن در بحث مدیریت مصرف خاطرنشان کرد: ضروری است تا قبل از فرا رسیدن فصل تابستان، تمامی ادارات به لوازم کاهنده از قبیل پرلاتور و سایبان کولر مجهز شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا