سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان تفت از اعزام کاروان سلامت به روستای صالح آباد از بخش مرکزی تفت و ویزیت رایگان بیش از 50 نفر از اهالی روستا خبر داد.

به گزارش یزدفردا، سید قاسم گلشن سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان تفت روز یکشنبه 22 فروردین ماه در حاشیه طرح ملی کاوران سلامت به روستاهای شهرستان تفت اظهار کرد :با هماهنگی های قبلی با دهیار روستای صالح آباد از بخش مرکزی شهرستان تفت و دعوت از تیم پزشکی کاروان سلامت شهرستان متشکل از پزشک عمومی ، پیراپزشک ، روانشناس ، تکنسین دارویی و مربی آموزشی به منظور ارائه خدمات بشردوستانه به صورت کاملا داوطلبانه به روستای صالح آباد با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اعزام شدند .

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان تفت با بیان اینکه تیم پزشکی داوطلب این جمعیت در پایان فعالیت خود در مجموع بیش از  ۵۰ نفر از مردم روستا را به صورت رایگان خدمات پزشکی شامل ویزیت رایگان ، تست فشارخون و قند خون ، اندازه گیری قد و وزن و دارو اهداء  کردند، گفت همچنین توسط مربی آموزشی جهت اهالی روستا در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی و علائم بیماری کووید -۱۹ و همچنین پیشگیری از شیوع ویروس کرونا آموزش های لازم به بیش از 70 نفر از روستائیان ارائه شد .

وی عنوان کرد :  بسته های بهداشتی شامل محلول ضد عفونی کننده و ماسک  نیز بین مردم روستا توسط تیم کاروان سلامت هلال احمر توزیع گردید.

این مقام مسئول افزود : معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، بخشدار مرکزی ، امام جمعه و فرمانده سپاه روستای نصرآباد هم از محل اجرای طرح بازدید به عمل آورده و ضمن ابراز خوشحالی از اجرای طرح کاروان سلامت به روستای صالح آباد  از تیم پزشکی داوطلب جمعیت هلال احمر شهرستان تفت تشکر و قدردانی کردند .

گلشن عنوان کرد : در کنار این برنامه با حضور معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ، بخشدار مرکزی ، پزشک کاروان و دهیار روستای صالح آباد با هماهنگی قبلی ازخانواده شهید صالحی در قالب اجرای طرح نیابت با رعایت پروتکل های بهداشتی با پدر و مادر شهید صالحی دیدار و با اهداء هدیه از آنها تجلیل به عمل آمد .

این مقام مسئول در پایان گفت : طرح کاروان سلامت از طرح های  ملی جمعیت هلال احمر است که با هدف کمک به بهبود سطح سلامت محرومان ، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در مناطق محروم ، ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی نیازمندان با حفظ کرامت انسانی و همچنین ایجاد مشارکت موثر در بین داوطلبان برگزار می شود در در استان یزد نیز این طرح اجرایی می شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا