رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه گفت: با هدف تثبیت مالکیت دولت بر عرصه‌های ملی، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی تا پایان سال ۱۳۹۹، طرح حدنگار( کاداستر) در ۴۸۰ هزار هکتار عرصه‌های طبیعی این شهرستان اجرا شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایرنا، مرتضی سعیدی افزود: در اجرای این طرح  ۱۹.۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات هزینه شد و اصولی‌ترین راهکار جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی از سوی افراد سودجو و فرصت طلب اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی به صورت تک‌برگ و اجرای طرح کاداستر است  و این میزان از مساحت نقشه‌های پلاک‌های ثبتی در روستاهای شهرستان در اجرای پروژه یادشده در اراضی ملی اصلاح مهندسی دقیق شد.

وی افزود: طرح حدنگار منابع طبیعی عبارت از تهیه نقشه های رقومی دارای مختصات با دقت هندسی استاندارد، که بر اساس دستورالعمل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری وزارت جهادکشاورزی از محدوده منابع ملی و اراضی مستثنیات تهیه و در سامانه شمیم( شبکه ملی یکپارچه ملک) سازمان ثبت اسناد و املاک ایران تثبیت و برای محدوده‌های منابع ملی سند تک برگ با مختصات و حدود و ثغور مشخص صادر شد.

سعیدی با اشاره به اجرای طرح های جنگل کاری خاطرنشان کرد: پارسال از هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ملی حوزه غرب ابرکوه در قالب پروژه مدیریت هرزآب و عملیات بیولوژیکی با بذور گیاهان دارویی و مرتعی بذرکاری شد.

این مسوول با تاکید بر اهمیت حفظ منابع طبیعی و مراتع از روستاییان خواست، هرگونه تخریب و تصرف و برداشت غیرمجاز از منابع طبیعی و مراتع را به سامانه ۱۵۰۴، یا با شماره تلفن ۰۳۵۳۲۸۲۱۳۳۴ اطلاع رسانی کنند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا