در راستای کنگره 4 هزار شهید استان و به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی وروز درختکاری 158 نهال به یاد 158 شهید این شهرستان با حضور فرمانداروجمعی از مسئولان درگلزارشهدای بهاباد غرس شد .

فرمانداربهاباد روز پنج شنبه در مراسم روز درختکاری با  بیان اینکه روز درختکاری فرصت بسیار مناسبی است تا با کاشت یک نهال و توسعه فضای سبز، آینده فرزندان این مرز و بوم را با هوای پاک و سالم تضمین کنیم اظهارداشت : کاشت نهال و درخت در روز درختکاری به عنوان یک اقدام ملی خدا پسندانه است که سبب توسعه پوشش گیاهی و درختکاری می شود.

محمد مهدی خانی زاده بهابادی  با اشاره به اینکه  هفته منابع طبيعي فرصتي مناسب در جهت احترام به محيط زيست ، احياء آن و ترويج فرهنگ درختكاري است افزود : مديريت حفظ، نگهداري و توسعه فضاي سبز بايد با مشاركت مردم انجام شود و با فرهنگ سازي مؤثر با كساني كه در جهت منافع خود اقدام به قطع و نابودي درختان مي كنند مبارزه كرد.

فرماندار شهرستان بهاباد، درختكاری ر ا برای دوستداران طبيعت و منابع طبيعی فرصت دوباره‌ای برای اهدای سبزی و طراوت به زمين دانست و افزود: حراست از میراث طبیعی حراست از فرهنگ و هنر ما خواهد بود.

درادامه این مراسم مهنازایمانی بهابادی رئیس اداره منابع طبیعی این شهرستان  درسخنانی با تبریک هفته منابع طبیعی وروز درختکاری  با بیان اینکه درخت از گران‌بهاترین آفریده‌های خداوند دانا برای انسان است، خاطرنشان کرد: اهمیت کاشت درخت در اسلام به اندازه ساخت مسجد است و تلاش برای حفظ منابع طبیعی و توسعه فضای سبز شهری مسئله‌ای است که باید مورد توجه تمام افراد جامعه باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی بهاباد تصریح کرد : هفته منابع طبیعی یک نام‌گذاری نمادین است تا در راستای حفظ منابع و مواهب طبیعی در راستای توسعه پایدار اهتمام داشته باشیم.

وی  با بیان اینکه درخت همانند انسان موجود زنده‌ای است که نیاز به مواظبت و ادامه حیات دارد، بیان کرد: در هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری امسال تعداد 158 اصله نهال متناسب با آب و هوای منطقه در شهرستان بهاباد وبه یاد شهدای این شهرستان درگلزارشهدا غرس شد .

به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری مراسم جشن درختکاری با حضور فرمانداروجمعی از مسئولان محلی در گلزارشهدای بهاباد بهشت محمدی برگزار شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا