آیین افتتاحیه جشن نیکوکاری در استان یزد صبح روز سه‌شنبه سیزدهم اسفندماه در مدرسه متوسطه دخترانه شهید دهقان یزد با حضور مسئولان استانی و تعدادی از دانش آموزان این مدرسه برگزار می‌شود.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان یزد گفت: آیین افتتاحیه جشن نیکوکاری در استان یزد صبح روز سه‌شنبه سیزدهم اسفندماه در مدرسه متوسطه دخترانه شهید دهقان یزد با حضور مسئولان استانی و تعدادی از دانش آموزان این مدرسه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، عباس نوابی بافقی، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه شعار جشن نیکوکاری امسال"عیدی برای همه" است، گفت: آیین افتتاحیه جشن نیکوکاری در استان یزد صبح روز سه‌شنبه سیزدهم اسفندماه در مدرسه متوسطه دخترانه شهید دهقان یزد با حضور مسئولان استانی و تعدادی از دانش آموزان این مدرسه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 320 پایگاه نسبت به دریافت هدایای مردمی اقدام می‌کنند، افزود: زنگ نیکوکاری در روز چهارشنبه ۱۳ اسفندماه به‌صورت آنلاین و هم‌زمان از طریق فضای مجازی و سامانه آموزشی شاد به صدا درمی‌آید و روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ اسفندماه نیز این نهاد نسبت به دریافت کمک‌های مردمی از طریق پایگاه‌های اصلی و میعادگاه‌های نماز جمعه اقدام می‌کند.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان یزد ادامه داد: در جشن نیکوکاری امسال 57 پایگاه کمیته امداد در سطح شهرستان‌ها، 121 مرکز نیکوکاری، 127 مسجد و 15 میعادگاه نماز جمعه کمک‌های مردم خیراندیش و نیکوکار استان را دریافت و در بین خانوار تحت حمایت و نیازمند توزیع می‌کنند.

وی تصریح کرد: کمیته امداد استان یزد برای تهیه 50 هزار بسته عیدانه و معیشتی برای مددجویان تحت حمایت، نیازمند همراهی و مشارکت خیران است تا در مدت‌زمان باقیمانده تا سال جدید اقدام مؤثری در زمینه تأمین بسته معیشتی شب عید نیازمندان به عمل آورد.

نوابی در خصوص شیوه مشارکت نیکوکاران یزدی به‌صورت غیرحضوری در جشن نیکوکاری بیان کرد: مردم نیکوکار استان یزد می‌توانند از طریق شماره کارت 6037998136777777 نزد بانک ملی یزد و همچنین کد دستوری تلفن همراه به شماره#035*8877* در این کار خیرخواهانه مشارکت کنند.

وی همچنین افزود: سایت کمیته امداد به آدرس emdad.ir نیز از دیگر روش‌های پرداخت کمک‌ها به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی است.

وی یادآور شد: با توجه شیوع بیماری کرونا و عدم حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس، این نهاد برای دریافت هدایای نقدی و غیر نقدی با هماهنگی آموزش‌وپرورش و مدیران مدارس از طریق سامانه شاد (شبکه آموزش دانش‌آموزی)  نسبت به معرفی درگاه‌های  پرداخت غیرحضوری و شماره کارت‌های مجازی امداد به تلفن همراه اولیای دانش آموزان که در حین آموزش در کنار دانش آموزان هستند اقدام می‌کند تا در این رویداد ملی جشن نیکوکاری شرکت کنند.

در جشن نیکوکاری سال گذشته مردم خداجوی استان یزد 11 میلیارد و 550 میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا