امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: بحث تامین امنیت خط انتقال آب یزد یک مسئله ملی است و مسئولان یزد و اصفهان آن را اساسی پیگیری کنند.

یزدفردا: حجت‌الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه مذهب، ایمان و تقواست که ارزش‌ها را زنده نگه می‌دارد، اظهار داشت: ایمان، تقوا و مذهب، به انسان‌ها ثبات قدم می‌بخشد.

وی افزود: زندگی بشر هیچگاه خالی از مشکلات و سختی‌ها نبوده و نیست و آنچه به انسان جرات می‌دهد که در برابر سختی‌ها و ناملایمت‌ها و مشکلات مقاومت کند، ایمان است و ایمان با توجه به اعتقاد به قدرت بی پایان خداوند می تواند بهترین تکیه گاه معنوی و روانی در برابر حوادث باشد.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مسئله آب استان یزد بیان کرد: در یزد به یک امنیت فراگیر در حوزه خط انتقال آب نیاز داریم و اینکه قرار باشد هرازگاهی به هر مناسبتی و با هر بهانه‌ای خط آب یزد مورد تهاجم قرار بگیرد، این برای نظام اسلامی و نیروهای تامین امنیت نباید قابل قبول باشد و طبعاً برای مردم یزد هم قابل قبول نیست.

امام جمعه بخش مرکزی یزد از مسئولان استان اصفهان و استان یزد خواست: با توجه به اینکه مسئله، مسئله ای ملی است، این تعرضات را کنترل کنند و با افرادی که تخطی می کنند برخورد قانونی داشته باشند.

وی افزود: مردم یزد همچنان به دنبال تامین خط دوم انتقال آب هستند و یزد به این موضوع حیاتی نیاز دارد اما مشخص نیست چرا این خط اجرایی نمی شود، خط دوم آب در استان یزد نکته بسیار مهمی است که باید مورد توجه همه مسئولان در سطح استانی و ملی قرار گیرد.

مدرسی در مورد کرونا نیز بیان کرد: رعایت اصول و ضوابط بهداشتی برای حفظ و بهتر شدن وضعیت استان در شرایط کرونایی یک اصل اساسی است اما نباید به بهانه‌های نادرست، مراکز فرهنگی و اماکن مذهبی را تعطیل کرد، اگر در یک شهرستانی و بخشی به دلیل مسافرت عده ای به آنجا، گروهی به کرونا مبتلا شدند نباید تیتر زد که به جهت مجلس اهل بیت این شیوع کرونا عارض شده است.

وی افزود: گاهی دیده می‌شود به جای اینکه ما به علت اصلی بپردازیم به بعضی از بهانه‌ها پرداخته و بزرگنمایی کاذب داریم و در برخی شهرستان ها متاسفانه وضعیت کرونا از حالت عادی خارج شده و به زرد رسیده و یا قرمز شده که این موضوع ربطی به مراسم مذهبی ندارد بلکه باید سفرها را کنترل کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا