معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد: دانش آموزانی که نمی‌توانند در مدرسه حضور یابند از طریق شورای مدرسه برنامه ریزی درسی دریافت می‌کنند.

یزدفردابهادر زاده گفت: وزارت آموزش و پرورش اختیاراتی را در اختیار شورای مدرسه گذاشته از جمله اینکه که یکی از اعضای شورای مدرسه نماینده انجمن بوده و اولیا می‌توانند با او در ارتباط باشند نظرات خودشان را اعلام کنند.

وی ادامه داد: کسانی که بیمار هستند و شرایط خاص دارند و یا هرکسی که به هر دلیلی امکان حضور در مدرسه ندارد با این شورا در میان می‌گذارد و برای برنامه درسی او برنامه ریزی خاص صورت می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه حضور در مدارس اجباری نیست به خانواده‌ها توصیه کرد:، چون پایه اول و دوم اهمیت ویژه دارد و سرنوشت تحصیلی بچه‌ها منوط به این است که بچه‌ها در این دو پایه توانمند شده باشند و آینده تحصیلیشان تحت الشعاع قرار می‌گیرد، حتما از این آموزش‌ها استفاده کنند.

بهادر زاده ادامه داد: بچه‌ها سعی کنند حد اقل هفته‌ای یک یا دو روز در کلاس‌ها حضور داشته باشند چرا که کلاس‌ها کوتاه و حد اکثر دوساعت در روز بوده و دانش آموزان با رعایت پروتکل‌ها می‌توانند از آموزش حضوری بهره ببرند.

بنا به مصوبه ۵۲ ستاد ملی کرونا دانش آموزان از اول بهمن در پایه‌های اول و دوم در مناطق زرد و آبی و همچنین مدارسی که زیر ۵۰ دانش آموز دارند در مناطق آبی اجازه حضور در مدرسه دارند، البته همه این‌ها منوط به این است که پروتکل‌ها کاملا رعایت شود و کلاس‌ها با لای ۱۰ نفر نباشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا