شهردار شهر میراث جهانی یزد با تاکید بر لزوم استفاده مؤثر و توجه به روش‌های نوین در امر دوچرخه سواری، تصریح کرد: با توجه به تاثیر بی بدیل دوچرخه سواری بر کاهش آلاینده‌ها، افزایش مسیرهای ویژه دوچرخه سواری و ترویج استفاده از آن برای تردد از ضروریات امروز یزد است که باید با استفاده از فناوری‌های نوین، مردم را برای استفاده از دوچرخه ترغیب و باعث تسهیل دسترسی آنان شد.

یزدفردا: جمال الدین عزیزی در همایش دوچرخه سواری که به مناسبت روز ملی هوای پاک برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد و تقویت برخی هنجارها در قالب فرهنگ شهروندی از جمله كاهش ترددهای غیر ضروری و بار ترافیك درون شهری، ترویج ورزش همگانی، دوچرخه سواری و پیاده روی و نیز پیشگیری از آلایندگی خودروها و صنایع، همه و همه نقش بسیار اساسی در كاهش آلودگی و اثرات مخرب زیست محیطی آن در سطح شهرها دارند.

شهردار یزد تصریح کرد: نامگذاری روز هوای پاك به عنوان فرصت مناسب فرهنگ سازی برای آحاد مردم، با مشاركت نهادهای خدمات رسان و متولی فرهنگ زیست محیطی در كنار سازمان های مردم نهاد، بسترساز حركت به سوی محیطی پاك و هوایی عاری از هرگونه ناهنجاری و آلودگی خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرداری یکی از دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون هوای پاک است و همکاران ما تلاش می‌کنند شرایط راحت‌تری را برای مردم فراهم کنند تا از فرصت خدمت به مردم بهره ببریم، اظهار امیدواری کرد: با ایجاد تحول و تغییر رویکرد بتوانیم این ماموریت عظیم را به سرانجام برسانیم.

عزیزی به نوسازی حمل و نقل عمومی و مناسبسازی معابر هم اشاره و تأکید کرد: نوسازی حمل‌ و نقل عمومی یکی از برنامه های مهم شهرداری است که در این خصوص نسبت به خریداری۱۲ دستگاه اتوبوس "یورو ۵" اقدام کردیم و این امر موجب شد تا ناوگان حمل و نقل عمومی یزد ۱۰ سال جوان تر شود.

شهردار شهر میراث جهانی یزد همچنین با اشاره به طرح جداسازی شبکه آب شرب از فضای سبز، گفت: تاکنون ۴۵ درصد از آب مورد استفاده برای فضای سبز را جداسازی کرده ایم که با این وجود برای هر نفر در شهر یزد ۱۴ متر فضای سبز وجود دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا