معاون استاندار یزد گفت: تردد در مسیر ییلاقات یزد ممنوع است و برای خودروهای غیربومی روستاها جریمه ثبت می شود.

یزدفردا: احمد ترحمی با اشاره به دستورالعمل و شیوه نامه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد اظهار داشت: این شیوه نامه از دیروز در یزد اعمال شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

 وی افزود: در استان یزد همه ادارات، سازمانهای دولتی و عمومی به استثنای بخش های خدمات ضروری و بیمارستان‌ها به مدت یک هفته تعطیل و فعالیت کارکنان براساس بخشنامه سازمان اداری استخدامی به‌صورت دورکاری است.

ترحمی بیان کرد: در خصوص دادگستری و سازمان های تابعه، خدمات ضروری مطابق بخشنامه معاون اول قوه قضاییه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: بخش مرکز پیام، فوریت ها و حوادث دستگاه های خدمات رسان مانند راهداری، آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری ها فعال بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن باید ارائه خدمت نمایند.

معاون استاندار یزد یادآور شد: همه کارمندان در ساعت کار اداری در حالت آماده باش و در دسترس بوده و باید در صورت ضرورت و اعلام واحد مربوطه در محل کار حاضر شوند ضمن اینکه حضور کارکنان ادارات برای انجام امور ضروری خدمات بنا به تشخیص مدیران است.

وی با اشاره به ممنوعیت سفر در این ایام اظهار داشت: چنانچه کارمندی به مسافرت برود و خودروی وی جریمه یا نامش در سامانه خرید بلیط ثبت شده باشد، علاوه بر لغو تعطیلی برابر مقررات با وی برخورد می‌شود.

ترحمی با اشاره به نگرانی مردم در مورد اتمام اعتبار معاینه فنی خودروها اظهار داشت: مدت وکالت نامه خودرو و معاینه فنی خودرو تمدید شده و نیازی به مراجعه به مراکز معاینه فنی نیست.

وی در مورد فعالیت اصناف یزد نیز بیان کرد: اصناف و مشاغل ضروری شامل نانوایی ها، سوپر لبنیات، میوه و تره بار، غرفه مواد غذایی، فروشگاه های بزرگ و بیرون بر رستوران ها و فست فودها بدون مراجعه حضوری در شب تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه طبق برنامه هفته گذشته مجاز به فعالیت هستند و سایر اصناف گروه یک شغلی فقط تا ساعت ۱۵ و ۳۰ ‌دقیقه مجاز به فعالیت و پس از آن تعطیل هستند.

وی از تعطیلی گیم‌نت ها و خانه‌های مسافر خبر داد و گفت: تمام مطب های پزشکان راس ساعت ٨ و ٣٠ دقیقه تعطیل هستند و تردد خانوادگی نیز همچون دو هفته گذشته از ساعت ۱۸ و ممنوعیت تردد کامل خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح به مدت یک هفته دیگر اعمال می‌شود.

معاون استاندار یزد ادامه داد: سفر به ییلاقات و روستاهای استان ممنوع است و متخلفان با دوربین های نظارتی اعمال جریمه می‌شوند ضمن اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی شهری تا ساعت ۱۵ و ٣٠ دقیقه فعال هستند.

وی ادامه داد: فرمانداران، بخشداران و مدیران بخش بهداشت و درمان باید در حوزه ماموریت خود حضور داشته و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها دارای کشیک فعال در طول هفته باشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا