فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفت از عملیاتی شدن طرح ویژه هر پایگاه مقاومت بسیج مسجد محور بعنوان پایگاه امدادگران و حافظان سلامت بسیج محله خبر داد.

یزدفردا: سید مصطفی آقایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفت، ازعملیاتی شدن طرح ویژه هر پایگاه مقاومت بسیج مسجد محور بعنوان پایگاه امدادگران و حافظان سلامت بسیج محله خبر داد گفت: با اتخاد تصمیماتی که در قرارگاه پدافند زیستی ناحیه تفت صورت گرفت و نیز تعامل و هماهنگی بوجود امده بانهادها ودستگاه های متولی مساجد شهرستان، همه پایگاه های مقاومت بسیج و مساجد محلات شهرستان تفت با تیم بندی و سازماندهی انجام شده جهت خدمت و انجام امور پیشگیری و اگاه سازی جهت مقابله با ویروس منحوس کرونا به میدان می آیند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفت افزود: در این طرح مساجد و پایگاه های بسیج با یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از پنجشنبه ۱۵ آبان عملیاتی  و هر پایگاه با توجه به ظرفیت و توان و عرصه اولویت دار و مورد نیاز در محلات برنامه های خود را شروع می کند و  تا مساعد شدن شرایط این ماموریت ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این طرح ۶۰ پایگاه بسیج برادر بصورت ویژه و ۴۰ پایگاه پشتیبان خواهران در مسجد های مشخص شده محله، برنامه های آمران سلامت، رفع الودگی و گندزدایی معابر و اصناف، نظارت بهداشتی اماکن، کمک مومنانه، توزیع بسته های معیشتی و سلامت، مراقب و همراه بیمار و سالمندان، دوخت ماسک وگان پزشکی، کمک کار کادر درمان، اگاه سازی خانواده‌ها، امنیت و سلامت محله، با نظارت کارشناسان بهداشت محلات و همکاری مسولین محلی و همیاری خیرین بزرگوار انجام خواهند داد.

آقایی ابراز کرد: در این طرح سراسری خواسته شده از تمام ظرفیت محلات و مسئولین دستگاه‌های متولی وامامان جمعه و جماعات، بخشداران ،شهرداران و دهیاران استفاده شود.

وی تصریح کرد: فعالان اجتماعی و فرهنگی، مردم و ساکنین محلات می توانند با ارایه ایده و راهکارهای موثر و نیز حضور در این رزمایش سراسری، امدادگران و حافظان سلامت بسیج محلات را یاری کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا