مدیر حوزه علمیه یزد در پیامی توهین کشور فرانسه به پیامبراکرم(ص) را محکوم و این اقدام را درس عبرتی برای مدعیان داخلی در ارتباط با کشورهای غربی دانست.

یزدفردا: مدیر حوزه علمیه یزد در پیامی توهین کشور فرانسه به پیامبراکرم(ص) را محکوم و این اقدام را درس عبرتی برای مدعیان داخلی در ارتباط با کشورهای غربی دانست و در ادامه متن پیام را با هم می خوانیم:

بسم االه الرحمن الرحیم

جسارت اهانت آمیز رئیس جمهور فرانسه به ساحت پاک پیامبر اسلام (ص) و حمایت مجدد او از کاریکاتور‌های موهن علیه پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) به بهانه حمایت از آزادی بیان بار دیگر انزجار و تنفر مسلمانان و تمام آزادگان جهان را برانگیخت.

لازم است چند نکته یادآوری شود:

1- پیامبر اسلام (ص) ، پیامبر مهربانی است چرا که خداوند در قرآن می فرماید : وَمااَرْسَلْناک اِلارَحْمَه للِعالَمِین و همچنین در تاریخ ، حوادث بسیاری از رافت آن حضرت در مقابله با دشمنان حکایت دارد.

2- دشمنی سران کفر با پیام روشنی بخش اسلام سابقه دیرینه دارد، کافران همیشه برای پوشاندن ضعف و حقارت خود در برابر پیام روشن و رهایی بخش پیامبران الهی به ویژه پیامبر اسلام از شیوه نخ نمای تمسخر استفاده می‌کردند.

3- آزادی بیان در کشورهای باصطلاح پیشرفته فقط در همین موارد خلاصه می شود و الا کدام فطرت پاکی ، منکر این حقیقت است که چه تعداد افراد بی گناه به دلیل انتقاد نسبت به عملکرد دولتمردان غربی و یا بعضی خطوط قرمز مد نظر صهیونیست ها مثل جنایت آنها در مسئله فلسطین و هولوکاست در زندان های این کشورها به سر می برند.

4- حمایت رئیس جمهور فرانسه از آن کاریکاتورهای موهن به بهانه دفاع از آزادی بیان حرف خنده دار و مضحکی هست ، زیرا تنها دلیل حمایت سردمداران غربی این است که آنها با چشم خود ، رشد هرچه بیشتر اسلام در کشورهای غربی را می بینند و همین امر باعث شده که آنها شدیدا به وحشت افتاده و از هر روشی برای کند کردن پیشرفت اسلام استفاده کنند. در حالی که نمی دانند « و مکروا و مکرالله والله خیر الماکرین»

5- اقدام ننگین نشریه فرانسوی ها مصداق بارز تنفرپراکنی و توهین به مقدسات و نقض آشکار حق آزادی دین، باور و عقیده و نیز نقض روشن مواد ۱ و ۱۸ اعلامیه حقوق بشر و نیز نقض بخش نخست از بند سوم ماده ۱۹ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است که مطابق ماده ۳۲ قانون آزادی مطبوعات فرانسه هم جرم به شمار می‌آید.

6-این اقدام منفور ، باید درس عبرتی برای بعضی مدعیان داخلی در ارتباط با کشورهای غربی به ویژه فرانسه باشد و این وعده الهی را همیشه به یاد داشته باشند : وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ

محمد شمس
مدیریت حوزه علمیه استان یزد

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا