رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اردکان گفت: برای حفظ مراکز اقامتی و گردشگری سفر هوشمند توصیه می‌شود.

یزدفردا: محسن میرجانی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردکان گفت: از ابتدای امسال تاکنون مراکز اقامتی و گردشگری شهرستان اردکان پذیرای مهمان داخلی و خارجی نبوده و عملا مراکز اقامتی این شهرستان تعطیل بوده است.

او افزود: معدود مهمانانی که به اردکان آمده و به این مراکز اقامتی مراجعه کرده اند، مهمانان کارخانجات صنعتی مستقر در اردکان بوده اند.
میرجانی ادامه داد: با توجه به خسارت‌های مراکز اقامتی در دوران کرونا و روندی که هم اکنون ادامه دارد، ستاد استانی کرونا وام‌های کم بهره و کمک هزینه‌های گردشگری را برای این مراکز تصویب کرده که هنوز به نتیجه نرسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردکان تصریح کرد: سفر‌های هوشمند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز تاکنون به نتیجه نرسیده است.
او افزود: در شهرستان اردکان ده مجموعه پذیرایی و اقامتی شامل هتل ۲ ستاره، مهمانسرای گردشگری و مراکز بوم گردی با خسارت‌های جدی روبرو شده اند و اگر چنین روندی در قرمز بودن وضعیت استان تداوم یابد، این مراکز ورشکست می‌شوند.

به گفته میرجانی اعتبارات ستاد ملی و ستاد استانی کرونا برای حمایت از اماکن گردشگری هنوز به مراکز اقامتی اردکان تخصیص پیدا نکرده و تداوم این وضعیت خطر بزرگی را برای گردشگری اردکان رقم می‌زند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا