رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان از ثبت هفتمین مورد وقف سال۹۹ در هفتمین روز بزرگداشت این دهه (۲۴ مهرماه تا سوم آبان‌ماه) به ارزش ۲۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این واحد مسکونی در سه طبقه ساخته شده است.

یزدفردا: حجت الاسلام سید مهدی سیدی افزود:  وقف یادشده از سوی آقای مهدی قاسمی به نام بیت الاحزان حضرت زهرا ( س) مربوط به مراسم روضه خوانی سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و امام سجاد(ع) در دهه سوم محرم است.

وی با قدردانی از همت این خیر از مردم خواست در وقف بخشی از اموال و دارایی خود ضمن مشاوره با کارشناسان ذی ربط بیشتر به نیازهای روز جامعه از جمله شرکت های دانش بنیان ، بهداشت و سلامت، تامین هزینه ازدواج افراد نیازمند، ساخت مدرسه و مراکز بهداشتی و درمانی  و حوزه های علمی توجه کنند.

وی اضافه کرد: اردکان از لحاظ تعداد موقوفه رتبه دوم را در میان ۱۰ شهرستان استان یزد دارد و علت افزایش اجاره  موقوفه ها در سال جاری به این منظور عملیاتی شد  که برای اجرای نیت موارد وقف با توجه به قیمت های جدید اقلام خوراکی نیاز به روزرسانی اجاره بها احساس می شد.

سیدی تصریح کرد: همچنین ۱۲ پرونده اثبات وقف به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان در راستای احقاق حقوق موقوفه در این شهرستان دست اجراست.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا