امام جمعه ابرکوه با بیان اهمیت کارهای خیر در عرصه های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی، گفت: وقف در تعالیم اسلامی و دینی ، ضامن گسترش عدالت و مساوات اجتماعی در بین آحاد مردم است .

یزدفردا: حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی روز سه شنبه به مناسبت دهه وقف (۲۴ مهرتا سوم آبان‌ماه) در دیدار با رییس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با قدردانی از فعالیت های این نهاد ،افزود: وقف تأثیر شگرفی بر زندگی اقشار کم درآمد ، توسعه مکان های متبّرکه و مذهبی و ترویج و نشر شعایر دینی دارد .

وی اضافه  کرد: دهه وقف ، فرصتی برای ترغیب و آشنایی مردم به تامین بخشی از نیازهای روز جامعه در قالب کارهای خیر است، و وجود موقوفه ها، بقاع متبّرکه و رقبه ها ظرفیت‌های خوبی برای مشاهده نتایج این سنت الهی در شهرستان  است .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اظهارکرد: نادیده گرفتن و ضایع کردن وقف و تصّرف غصبی موقوفه ها اقدامی خلاف شرع است و عذاب الهی را در برزخ و قیامت به دنبال دارد .

احیاء وقف همان صدقه جاریه است

 وی تصریح کرد: احیاء سنت حسنه وقف همان صدقه جاریه است که مردم عزیز ما باید با جدیّت و انگیزه پاک دینی در اموال و املاک خود برای همیشه در تاریخ از خود به یادگار بگذارند و از این طریق خود را به خدا مقرّب سازند و به نسل آینده نیز خدمت کنند .

امام جمعه ابرکوه  با قدردانی از تلاش‌های مجموعه اوقاف و امور خیریه که راهگشای کارهای خیر برای همگان و امور وقفی هستند ، خاطرنشان کرد: خروجی این سنت، علاوه بر کمک به نیازمندان باید بخشی از مشکلات جوانان در خصوص ازدواج و مسکن آنها را هم رفع کنند.

همچنین رییس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد گفت : در سه سال اخیر تعداد رقبه های شهرستان از ۷۰۰ مورد به یک هزار فقره با موضوع های مرتبط روز جامعه و نیات واقفان و افراد خیراندیش رسیده است.

کمک به ازدواج و اشتغال جوانان ،درمان بیماران خاص ترویج سنت وقف است

ابوالفضل زمانی با قدردانی از امام جمعه ابرکوه به اهمیت ترویج  وقف ، اظهار کرد: کمک به ازدواج و اشتغال جوانان ، کمک برای تهیه هزینه جهیزیه ، کمک به درمان بیماران خاص و سلامت و علم و فناوری از جمله نیازها و  موضوع های روز جامعه است.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹، ۱۰۰ رقبه جدید در شهرستان شناسایی شده و تعداد موقوفه ها هم به ۳۳۰  مورد رسیده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: در راستای احیای این سنته طرح های توسعه مسجد ، خانه عالم ، مدرسه علمیه خواهران کوثر، مجتمع فرهنگی و مذهبی ، کمک هزینه جهیزیه، درمان نیازمندان و فقرا به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال وقف شد که در سامانه جامع موقوفه های سازمان اوقاف کشور نیز به ثبت رسیده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا