ناظم، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل یزد اظهار کرد: سیاست‌های دولت در مبارزه با قاچاق کالا، بیش از همه، مصرف‌کنندگان را متضرر کرده است.

یزدفردا: رضا ناظم، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل در مورد موضوع گرانی قیمت موبایل در یزد، گفت: سیاست‌های دولت در برخورد با قاچاق کالا و ضروری ساختن رجستر تلفن همراه در مبادی ورودی و خروجی، موجب منظم شدن سیستم واردات و جلوگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه شده است.

نایب رئیس صنف موبایل در یزد افزود: اما این اقدام روند صعودی قیمت گوشی را افزایش داده است که در نهایت به ضرر مصرف‌کننده شده است.

ناظم با اشاره به افزایش سرسام‌آور قیمت گوشی‌های اندروید، اظهار کرد: تعدادی از شرکت‌ها به عنوان واردکنندگان خاص گوشی تلفن همراه، از سیاست‌های جدید آسیب ندیده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما مابقی افراد از سیاست‌ها ضربه خورده‌اند.

او حتی فروشندگان خرده‌پا و مغازه‌داران را نیز جزو مصرف‌کنندگان دانست و افزود: مغازه‌داران نیز ناچارند گوشی‌ها را با قیمت بالا خریداری کرده و با سود ناچیز بفروشند.

به گفته وی، در هر صورت، سود اصلی به جیب عمده‌فروشان و شرکت‌های واردکننده که قشر خاصی را تشکیل می‌دهد، سرریز می‌شود.

نائب رئیس صنف موبایل یزد، در این مورد که در شرایط فعلی، راهکار کاهش قیمت تلفن همراه چیست، گفت: شاید در حال حاضر بهترین راهکار برای کاهش قیمت گوشی‌های تلفن همراه، صرف‌نظر کردن دولت از هزینه‌های گمرکی و تعرفه‌ها به سود مصرف‌کنندگان و خانوارهایی باشد که ناچار به تهیه گوشی برای فرزندان محصل خود هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا