فرماندار مهریز با اشاره به تعطیلی سه ساله تاریخی شاه عباسی مهریز، اعلام کرد: به زوی با همراهی دادستان شهرستان شاهد راه اندازی مجدد این مجموعه گردشگری در مهریز خواهیم بود.

یزدفردا: «رضا زارع زاده» در جریان بازدید از کاروانسرای شاه عباسی ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد: این شهرستان دارای آثار تاریخی منحصربه فرد در کشور بوده که بیانگر غنای تاریخی و فرهنگی منطقه است.

وی با بیان این که توسعه صنعت گردشگری به شکوفایی اقتصادی و اشتغال مهریز کمک خواهد کرد، افزود: از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی مهریز باید برای جذب گسترده گردشگران استفاده شود.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری مهریز، این مسئول در پایان تاکید کرد: از طریق بازسازی و احیای آثار فاخر و تاریخی، درهای میراث و گنجینه‌های ماندگار باغ شهر تاریخی مهریز به روی گردشگران باز و این شهرستان به یکی از مقاصد مهم گردشگری شور تبدیل می‌شود.

کاروانسرای شاه عباسی مهریز یکی از همان ۹۹۹ کاروانسرایی است که به دستور شاه عباس اول بنا شده است. قدمت این کاروانسرا به عهد قاجار می رسد. این کاروانسرا در فاصله 35 کیلومتری جاده یزد-کرمان در روستای علی آباد و در حاشیه شهر مهریز قرار دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا