مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با بیان این‌که طی ۵ سال گذشته بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان از منابع موقوفات، صرف کمک به نیازمندان و خدمات اجتماعی در این استان شده است، از تعویق ۱۰ ساله پرداخت اجاره بهای ملک موقوفی از سوی برخی دستگاه‌های دولتی در استان یزد خبر داد.

یزد فردا: حجت الاسلام حسین زارع‌زاده در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان برگزار شد، ضمن تسلیت ماه صفر و تبریک هفته دفاع مقدس، با بیان این‌که ایران اسلامی امروز درگیر جنگ اقتصادی تمام عیار است، اظهار کرد: دشمنان دین و نظام اسلامی سعی دارند با هدف قراردادن اقتصاد و معیشت مردم ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را کمرنگ کنند.

وی با اشاره به اهمیت نقش حمایتی سازمان اوقاف در این جنگ اقتصادی، افزود: طی پنج سال گذشته اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد ۱۰ میلیارد تومان از محل موقوفات و نیات خیرین برای فعالیت خیرخواهان و کمک به نیازمندان هزینه کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد در ادامه صرف چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای خدمات اجتماعی و ۱۶ میلیارد و ۳۰۶ میلیون تومان برای ترویج فرهنگ نبوی و برنامه فرهنگی را از دیگر اقدامات پنج ساله گذشته این اداره کل در استان دانست و گفت: همچنین طی پنج سال گذشته ۳۸ میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان در راستای اجرای نیات امینانه واقفین در استان یزد هزینه شده است.

زارع‌زاده با بیان این‌که از شش ماهه دوم سال گذشته تاکنون اقدامات جدید و گسترده‌ای در دستور کار سازمان اوقاف قرار گرفته است، تصریح کرد: طی شش ماهه دوم سال گذشته ۱۲ هزار و ۲۷۰ بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۳۶ میلیون تومان از منابع موقوفات در استان یزد توزیع شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که حدود ۷۴ درصد رقبات استان یزد در حوزه کشاورزی است، گفت: با توجه به خشکسالی‌های متعدد در حال حاضر برخی از این موقوفات خشک شده و در حاشیه مناطق شهری و نقاط با ارزش شهرهای استان قرار گرفتند که باید برای آن برنامه ریزی جدی انجام شود.

مدیرکل اوقاف استان یزد ضمن انتقاد از برخی دستگاه‌های دولتی که املاک وقفی را در اختیار دارند، افزود: متأسفانه برخی از دستگاه‌های دولتی ۱۰ سال اجاره بهای ملک وقفی در اختیار را پرداخت نکرده و این اداره کل در استان را با چالش‌های متعددی مواجه کرده‌اند.

زارع‌زاده در ادامه با بیان این‌که اداره اوقاف هیچ بودجه و اعتبار فرهنگی ندارد، خاطرنشان کرد: اقدامات فرهنگی اوقاف در اماکن و بقاء متبرکه متمرکز شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد آزادی ۲۸ زندانی جرائم غیرعمدمالی را از جمله اقدامات سالهای گذشته این اداره کل در استان دارالعباده دانست و بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است امسال نیز ۲۴ زندانی غیرعمدمالی از محل موقوفات استان از زندان آزاد شوند.

زارع‌زاده با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی اداره کل اوقاف یزد در راستای مقابله با شیوع کرونا، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۹۶۶ هزار ماسک با اعتباری بالغ بر ۷۸۰ میلیون تومان بین اقشار مختلف توزیع شده است.

وی تأمین ۱۰ تن مواد ضدعفونی کننده، تولید ۱۰ هزار لباس گان پزشکی و طبخ ۱۰ هزار پرس غذای گرم را از دیگر اقدامات انجام شده برای مقابله با شیوع کرونا در استان یزد دانست و بیان کرد: اعتبار لازم برای خدمات مطرح شده از سوی موقوفات تحت پوشش این اداره کل تأمین شده است.
منبع: فارس

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا