فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق گفت:به مناسبت هفته دفاع مقدس ( ۳۱ شهریور تا ششم مهر) اجرای ۵۰ برنامه مختلف در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی، جهادی و فرهنگی در این شهرستان آغاز شد.

یزد فردا: سرهنگ پاسدار محسن نصیری با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس  به برگزاری یادواره شهدای شهرستان اشاره کرد و افزود: این یادواره سوم مهرماه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در امامزاده  عبدالله (ع) شهر بافق برگزار می‌شود.

وی، خون شهدای دوران مقدس  را در امتداد راه سرخ شهدای کربلا دانست و با بیان اینکه یادواره شهدا با هدف ترویج فرهنگ شهادت  برگزار می‌شود، تصریح کرد: مخاطب اصلی نوجوانان و جوانان همیشه در صحنه هستند که چهل سال قبل در پیدایش انقلاب اسلامی و خلق حماسه دفاع مقدس، همسالان آنها نقش بی بدیلی ایفا کردند.

 نصیری هدف از برگزاری این یادواره را توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، تقویت روحیه انقلابی و ارایه الگوی ارزشی به جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: مصون سازی جامعه در برابر تهاجم‌ فرهنگی دشمن از دیگر اهداف برگزاری این یادواره است.

وی تصریح کرد: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس هیچ وقت خانه نشین نشدند و ذلت را هم انتخاب نکردند بلکه انتخابی آگاهانه با بصیرت و عشق به مکتب حیات‌بخش اسلام ناب محمدی(ص) انجام دادند و از ارزش‌های اسلام  و انقلاب دفاع کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق با اشاره به اینکه رمز شهدا ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان نظام است ،بیان کرد: خون شهدا در هشت سال دفاع مقدس،  نظام اسلامی را در برابر توطئه های مختلف  بیمه کرد و در حال حاضر  که در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم جوانان عزیز همچنان پای کار انقلاب هستند و از دستاوردهای آن پاسداری می‌کنند.

سرهنگ نصیری برگزاری دومین کنگره چهار هزار شهید استان یزد در اسفندماه ۹۹ و تشکیل ۲۲ کمیته فرهنگی در استان را یادآور شد و بر ضرورت فعالیت تمامی دستگاه‌های دولتی و اجرایی بافق در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهرستان با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی تاکید کرد.

۳۱ شهریور سال ۵۹ جنگ نابرابر و ناخواسته ای از سوی صدام حسین و حزب بعث عراق به ملت شریف و انقلابی نوپای ایران اسلامی تحمیل شد که علاوه بر خسارت مالی زیاد تعدادی از  بهترین فرزندان این مرز و بوم شربت شهادت نوشیدند و آسمانی شدند.

شهرستان بافق ۲۵۶ شهید، ۸۰ آزاده و ۴۴۰ جانباز تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
منبع: ایرنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا