امام جمعه یزد با بیان اینکه اگر ولایت نبود آمریکا و دشمنان اسلام تاکنون ایران و اسلام را تکه تکه کرده بودند، گفت: مردم باید راسخ‌تر از همیشه در مسیر ولایت گام بردارند.

یزد فردا: آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به اهمیت قیام عاشورا اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) بسیار ارزشمند بود اما امام سجاد(ع) این قیام را با گریه های خود زنده کرد و فریاد مظلومیت امام حسین(ع) و یارانشان را جهانی کرد.

وی عنوان کرد: مبارزه امام سجاد(ع) مبارزه با تحریف ها بود و تلاش کرد که انحراف از ولایت زدوده و اصالت ولایت حفظ شود.

خطیب جمعه یزد بیان کرد: پیام امام سجاد(ع) این بود که اگر به دنبال ولایت نباشید و امامان و خدمتگزاران خود را نشناسید، دچار مشکل خواهید شد و اکنون نیز شیطان صفاتی همین کار را انجام می دهند و مردم باید این گفته امام سجاد را مورد توجه قرار دهند که اگر در مورد ولی زمان خود را نصرت ندهید و انصاف و شناخت نداشته باشید، ستمکاران و ظالمان بر شما مسلط خواهند شد.

ناصری ادامه داد: اگر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اینقدر نافذ و اینقدر بیدار و مراقب ما و اسلام نبودند، تاکنون صدباره ایران و اسلام را تکه تکه کرده بودند و اکنون ما با ولایت زنده هستیم.

وی یادآور شد: مردم امروز با توصیه های ولایت بیدارند و با همت بزرگی که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) داشتند، بیدار ماندند و مبادا که طوری عمل کنیم که دشمن در شبهه افکنی خود موفق شود و بتواند ما را نسبت به اصل دین غافل و سست کرده و به سمت خود بکشاند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: امروز می بینیم که عده ای قلم به مزد در فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام جسارت می کنند و این اقدام هر بار به شکلی از سوی یک رسانه خارجی سر می زد و علت آن این است که آنها می خواهند مسیر را منحرف کنند و اگر ما قوی نباشیم، مرحله دوم را اجرا کنند و اگر اکنون از ولایت، رسول خدا و اهل بیت (ع) حمایت نکنید، آنها در مسیر خود استوارتر خواهند بود و داعشی ها را دوباره به جان اماکن مقدسه می اندازند.

وی تاکید کرد: اطاعت از فرمان ولایت، اطاعت از دستورات امام حسین(ع) و اطاعت از رهبری وظیفه ماست و باید در این مسیر استوارتر قدم برداریم.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات آمریکا بیان کرد: آمریکا در فلاکت افتاده و ترسیم کننده همه برنامه های آن، یک عده صهیونیست هستند و راس برنامه های آنها نیز مخالفت با دین اسلام و قرآن، تبعیض نژادی، سلطه و مظلوم کشی است و اینها اکنون در پرتگاه هستند.

وی اظهار داشت: اکنون انتخابات آنها در هر حال نفعی برای ما نخواهد داشت، چه آنها که نشان فیل دارند یعنی جمهوری خواهان و نه آنها که نشان الاغ دارند یعنی دموکرات‌ها، هیچکدام به درد ما نمی خورند زیرا در هر حال برنامه های آنها را صهیونیست ها ترسیم می کنند و این ما هستیم که باید بیدار باشیم.

ناصری بیان کرد: عده ای تحلیل هایی انجام می دهند که اگر فلانی رئیس جمهور شود، برای ما بهتر است اما واقعیت است که ما باید خودمان باشیم و به جای اینکه دستمان را به سوی شرق و غرب دراز کنیم به سوی خدا دراز کنیم و با توکل به خدا و با استفاده از توان داخلی در مسیر پیشرفت اسلام و کشور قدم برداریم.

وی تاکید کرد: بدانید که آمریکا در حال افول است و باید تاوان سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی را پس بدهد و در همین راستا اتفاقات بزرگی در منطقه در حال وقوع است و اولین آن، قوی‌تر شدن جبهه مقاومت است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا