تولید ماهیانه ۷ تن پودر مس و ساخت دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوای اذرخش در راستای مبارزه با شیوع کرونا، با حضور مسئولین شرکت ملی مس ایران و جمعی از مسئولین شهرستانی و دانشگاهی رونمایی شد.

به گزارش رفسنجان فردا، رضا رنجبر توتویی مجری طرح تولید نانو پودر مس در جمع خبرنگاران در دانشگاه ولیعصر رفسنجان (عج) بیان کرد: تکنولوژی تولید نانو پودر مس در اختیار دو کشور در دنیا است و شرکت نانو فناوران ثمین‌ آرمان در مرکز رشد دانشگاه ولیعصر رفسنجان موفق به تولید این پودر با ۱۰ درصد قیمت تمام شده جهانی است.

وی عنوان کرد: مس یکی از مهمترین فلزات‌ در صنعت است و استان کرمان مهد معادن به ویژه معادن مس است .نانو پودر‌ مس دانش بنیان ترین صنعت پایین‌ دستی مس است‌ و پودر این فلز خواص آنتی‌ باکتریالی دارد که شرکت ما در بهمن ماه سال گذشته توانست به این تکنولوژی دست یابد.

رنجبر توتویی‌ افزود: هر یک کیلو گرم‌ پودر نانو مس‌ ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار ارزش ریالی دارد و محصولی است که با بهترین برند تولیدات‌ نانو در دنیا برابری‌ می کند در حال‌ حاضر ۴۰۰ کیلوگرم‌ از این پودر تولید کرده ایم که در صورت حمایت قادر به تولید ۷ تن از این ماده در ماه هستیم.

وی تصریح کرد: خلوص‌ این محصول ۹۹/۹۹ تا ۱۰۰ درصد است و کاربری های متعدد این محصول در صنایع الکترونیک و ریزپردازنده‌ ها، متالورژی پودر و قطعه سازی، صنایع مختلف به عنوان آنتی‌ باکتریال، صنایع دارویی، کشاورزی و ... است.

رنجبر توتویی بیان کرد: موارد مصرف آن هم در تولید پارچه و البسه های پزشکی مانند ماسک و گان، تولید لعاب کاشی و سرامیک، تجهیزات پزشکی، مکمل‌ های غذایی، کارخانجات جوهر رسانا و .... است ضمن اینکه می توانیم زیر ۲۰۰ دلار در بازار آن را عرضه کنیم.

محصول دیگری که امروز از آن رونمایی شد، دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوای اذرخش است که با توجه به نیاز کشور در زمینه تجهیزات تصفیه و ضدعفونی کننده هوا به علت شیوع بیماری های ویروسی و تنفسی مانند آنفلوآنزا و کرونا شرکت دانش بنیان پلاسما تصفیه دانشگاه ولیعصر رفسنجان اقدام‌ به طراحی و ارایه محصولی برای حل این مشکل کرده است که قادر است هوای محیط به ویژه محیط های شلوغ را ضدعفونی و هر گونه ویروس و باکتری و میکروب‌ را نابود و غیرفعال کند.

این دستگاه دارای ویژگی هایی همچون عدم ایجاد حساسیت، عدم پخش گاز اوزون و مواد مضر در محیط و دیگر ویژگیهاست‌.

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا