رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان از رفع تصرف پنج هکتار از اراضی دولتی در فردوسیه آزادگان از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ جلال حسن شاهی در جمع خبرنگاران افزود: افراد ناشناس در روزها و ماه های اخیر با تسطیح زمین های دولتی، لوله گذاری و نهال کاری پسته اقدام به تصرف این اراضی کرده اند.

وی اظهار داشت: با هوشیاری مأموران پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی و با دستور و هماهنگی دادستان و همکاری نیروهای یگان امداد نیروی انتظامی این اراضی رفع تصرف و به بیت المال باز گردانده شد.

حسن شاهی ادامه داد: این اداره بر اساس وظایف ذاتی خود با متصرفان اراضی ملی برخورد قاطع خواهد کرد.

وی گفت: برخی آگاهانه و یا ناآگاهانه وقت و هزینه خود را صرف تصرف اراضی ملی می کنند و موجبات ضرر و زیان را برای خود فراهم می کنند.

وی توصیه کرد: کشاورزان قبل از هرگونه فعالیت بر روی اراضی حاشیه روستاها، مزارع و چاه موتورهای کشاورزی از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استعلام بگیرند تا مشخص شود محدوده فعالیتی که قرار است در زمین انجام دهند دولتی یا شخصی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان گفت:  ۱۵۰۴ شماره تماس رایگان حفاظت منابع طبیعی کرمان است که اگر افراد به موارد مشکوکی برخوردند میتوانند با این شماره اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام شود./ایرنا

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا