معاون قضائی دادگستری کل استان یزد با تاکید بر ضرورت توجه به پیشگیری از وقوع جرم در جامعه گفت: رویکرد قضا حرکت به سمت مجازات‌های جایگزین حبس است

 آیین تکریم و معارفه رئیس جدید دادگاه عمومی شهرستان بهاباد عصر امروز پنج شنبه با حضور معاون قضائی دادگستری استان یزد مسئولان محلی، اعضای شورای اداری و شورای تأمین، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا در محل سالن اجتماعات فرهنگی هنری ملا عبدالله بهابادی برگزار شد.

علی بهارستان معاون قضائی دادگستری کل استان یزد در این آئین با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و گرامی داشت روز جهانی قدس و با بیان اینکه احقاق حق و ابطال باطل از وظایف قانون و قضات داد گستری است اظهار داشت: قضاوت تکلیفی الهی و نه یک شغل دنیوی است و ما قضات در قبال دیگران مسئول هستیم.

معاون قضائی دادگستری استان یزد با بیان اینکه جایگزینی مجازات‌های خشن به جای مجازات‌های سنگین کارائی لازم را نداشته افزود: رویه قوه قضائیه رفتن به سوی جایگزینی مجازات‌های خشن است.

وی چندین توصیه نیز به قضات دستگاه قضا داشت و گفت: نخستین توصیه من به دستگاه قضا در وهله اول خدمت به مردم است و باید رفتار و خدمت به مردم را سرلوحه کارهای خود قرار دهند

 بهارستان در ادامه با اشاره به اینکه امروز دستگاه قضایی به ملجاء و پناهگاهی برای دادخواهی مردم تبدیل شده افزود: اساس احترام و تکریم ارباب رجوع، به دست آوردن رضایت‌مندی مراجعه کنندگان است که این امر مهم در بین قضات به خوبی نهادینه شده است.

معاون قضائی دادگستری استان یزد از رئیس جدید دادگاه عمومی بهاباد خواست تا همبستگی وهمدلی و همنوائی را با مسئولان شهرستان بیشتر و بیشتر افزایش دهند.

بهارستان از آغاز کلنگ‌زنی احداث ساختمان جدید دادگاه عمومی بهاباد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در راستای کمک به قاضی دادگاه بهاباد در آینده‌ای نزدیک دونفر قاصی دیگر به کادر دادگاه عمومی بهاباد افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام /

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا