فرماندار شهرستان تفت در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا این شهرستان گفت: تدابیر ویژه‌ای به‌منظور کاهش تردد در سطح شهرستان در روزهای دوازدهم تا پانزدهم فروردین‌ماه اتخاذشده و تمامی مسیرهای ورودی به شهرها و روستاهای شهرستان مسدود است.

"علیرضا نوکار" در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا این شهرستان با تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از عوامل اجرایی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار داشت: تدابیر ویژه تردد برای روزهای دوازدهم تا پانزدهم فروردین‌ماه اتخاذشده تا تردد در شهرستان به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

وی ادامه داد: تمام‌مسیرهای ورودی به شهرها و روستاهای شهرستان تفت مسدود است و در روزهای یادشده در مناطق روستایی نیز فقط ساکنین دائمی روستا حق تردد در داخل روستا را خواهند داشت و امکان ورود ساکنان فصلی وجود ندارد.

فرماندار شهرستان تفت تصریح نمود: توقف خودرو در کنار پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها ممنوع بوده و مشمول جریمه خواهد شد و امکان حضور افراد در این مراکز نیز وجود ندارد.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان تفت خاطرنشان کرد: برای شروع فعالیت واحدهای صنعتی در شهرستان نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در واحدهای صنعتی و تولیدی الزامی و بازرسی‌های ویژه نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نوکار از کنترل ورودی و خروجی مهمانشهر انصار تفت نیز خبر داد و بیان نمود: با همکاری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد پایش سلامت اتباع مستقر در مهمانشهر انصار در دستور کار قرارگرفته و ورودی و خروجی این مهمانشهر نیز کنترل خواهد شد.

فرماندار تفت با اشاره به صدور کارت تردد برای کارکنان واحدهای صنعتی، تولیدی، دام‌پروری تصریح نمود: ورود به شهرستان تفت فقط برای ساکنین دائم این شهرستان امکان‌پذیر بوده و از حضور هم استانی‌ها در تعطیلات پیش رو به‌طورجدی جلوگیری خواهد شد.

نوکار از ساکنین شهرهای تفت، نیر و بخ و روستاهای شهرستان تفت درخواست کرد تا تردد خود در این چهار روز را به حداقل برسانند و در صورت ضرورت تردد حتما بیمه نامه خودرو که نشان دهنده محل سکونت آنان در مناطق شهری و روستایی شهرستان است را به همراه داشته باشند.

"سید محمود واعظ پور" رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت در این جلسه با تقدیر از همکاری مردم این شهرستان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از غربال‌گری نودودو درصدی جمعیت این شهرستان در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

واعظ پور خاطرنشان کرد: فعالیت دندانپزشکی‌ها در سطح شهرستان ممنوع است و فقط خدمات اورژانسی دندان در مراکز بهداشت شهری و روستایی صورت می‌پذیرد.

سید نادر مصطفوی رئیس بیمارستان شهید بهشتی تفت نیز در این جلسه از افرایش بیماران ناشی از مسمومیت با الکل در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس مستندات علمی، مصرف خوراکی الکل اتیلیک (اتانول) و یا غرغره نمودن اتانول در محوطه دهانی هیچ‌گونه اثری در پیشگیری از عفونت کرونا ویروس جدید ندارد و با خطر بروز مسمومیت ناشی از اتانول همراه است.

وی ادامه داد: در صورتیکه فردی به دلیل ناآگاهی بعد از خوردن یا استنشاق الکل علائم بیماری را در خود مشاهده کرد در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه نماید تا از عواقب این بیماری نجات پیدا کند.

مصطفوی تصریح نمود: به هم‌وطنان عزیز توصیه می‌شود به‌هیچ‌وجه از الکل متیلیک (متانول) و یا الکل صنعتی (که حاوی درصدهای مختلفی از اتانول به همراه متانول است)، جهت ضدعفونی دست و پوست استفاده ننموده و چنانچه قصد دارند از فرآورده‌های ضدعفونی بر پایه الکل استفاده نمایند، تنها از محلول‌های آبی الکل اتیلیک (اتانول) و یا فرآورده‌های استاندارد حاوی الکل اتیلیک (اتانول) با غلظت مناسب (62 تا 70 درصد) و با رعایت اصول توصیه‌شده، استفاده نمایند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا