معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش رفسنجان گفت: امسال ۱۱ مدرسه در قالب ۱۰۴ کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در شهر رفسنجان در نظر گرفته شده است.

به گزارش رفسنجان فردا؛ محمد شیخ زاده سه شنبه در کارگروه خدمات سفرهای نوروزی شهرستان بیان کرد: سال گذشته 11 مدرسه در سطح شهر رفسنجان برای استقبال و اسکان مسافران نوروزی مجهز شد که در این مدارس 4400 نفر از فرهنگیان و خانواده های آنها اسکان داده و از خدمات این ستاد بهره مند شدند.

 معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش رفسنجان با بیان اینکه در این 11 مدرسه  104 کلاس در قالب گروه های الف و ب تجهیز شده بودند؛ تصریح کرد: کلاس های الف دارای یخچال، پتو و تلویزیون به طور مستقل و کلاس های گروه ب نیز به طور مشترک به این امکانات مجهز شده بودند.

 وی خاطرنشان کرد: امسال نیز 11 مدرسه برای سفرهای نوروزی در شهر رفسنجان تدارک و به امکانات گروه الف و ب مجهز خواهند شد؛ با توجه به اینکه ستاد اسکان سفرهای نوروزی در محل اداره آموزش و پرورش شهر رفسنجان راه اندازی می شود مسافران با مراجعه به این ستاد می توانند از اعضای این کارگروه راهنمای اماکن گردشگری شهرستان و نشانی محل مدارس اسکان را دریافت کنند.

15 میلیون نهال در سطح شهر رفسنجان کاشته شد

 محمد مختاری، معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان هم در این جلسه با اشاره به اینکه برای استقبال از بهار بیش از 15 میلیون نهال در پارک ها، معابر و فضاهای سبز شهر رفسنجان کاشته شده، بیان کرد: اکیپ های لکه گیری تقویت شدند تا معابر شهری را احیا و بازسازی کنند؛ در بحث سازمان پارک ها و فضای سبز هم امسال  جشنواره سفره هفت سین اجرا خواهد شد.

 وی افزود: از 8 اسفند اکیپ رنگ آمیزی و خط کشی محورها کار خود را در سطح شهر آغاز خواهد کرد؛ در بحث های حمل و نقل عمومی، روشنایی پارک ها و معابر، و دیگر موارد برنامه ریزی شده است.

 مختاری عنوان کرد: با توجه به اینکه 3 کمپ نوروزی در ورودی های شهرستان «رفسنجان- کرمان، رفسنجان- یزد و رفسنجان- زرند» در ایام نوروز مستقر می شوند لذا در این ورودی ها خدمات شهرداری ارائه می شود.

 بیش از 9 هزار واحد صنفی در رفسنجان وجود دارد

 علی حسینی نسب، مسئول بازرسی و نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان هم با اشاره به وجود بیش از 9 هزار واحد صنفی و غیرصنفی در این شهرستان، گفت: در بحث نظارت بر قیمت کالاها و رصد بازار هرسال این اداره برنامه از پیش تعیین شده دارد اما متأسفانه در این بخش کمبود نیرو داریم.

 وی خاطرنشان کرد: در مجموع برای بازرسی از این واحدهای صنفی 4 بازرس فعال در سطح شهر داریم ضمن اینکه 2 بازرس هم جهت رسیدگی به شکایات مردمی مشغول به کار هستند که جهت تأمین نیروی انسانی و خودرو در ایام نوروز سال 99 نیازمند همکاری فرمانداری و جهاد کشاورزی هستیم تا مشکلی در این حوزه پیش نیاید.شبستان

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا