مدیرگروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به فعالیت ۲۳جراح در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) گفت: در حال حاضر به طور متوسط از شنبه تا چهارشنبه تقریبا روزی ۲۰ عمل غیر اورژانسی و ۱۰ عمل اورژانسی ادر این بیمارستان نجام می شود.

 

به گزارش رفسنجان فردا؛ حسین صالحی اظهار داشت : بیمارستان، در حال حاضر دارای ۷ اتاق عمل است؛ یک اتاق عمل جنرال که شامل ۴ اتاق عمل می شود؛ جراحی عمومی، ارتوپدی، مغز و اعصاب، جراحی ترمیمی، دو اتاق عمل زنان و یک اتاق عمل قلب.
مدیرگروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اعلام این که یک نفر جراح پلاستیک، ۵ جراح عمومی، ۴ جراح ارتوپد، ۲ جراح مغز و اعصاب ، ۱۰متخصص و جراح در گروه زنان و زایمان و یک نفر جراح قلب در این مرکز مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) از لحاظ جراحی تکمیل است و تمام تخصص ها و فوق تخصص هایی که برای یک مرکز درمانی لازم است در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان وجود دارد.

وی ادامه داد: به جز برخی موارد خاص که به مراکز درمانی خاص هم نیاز دارند مانند خدمات پیونداعضاء، از نظر امکانات و سطح پزشکی نسبت به شهرها و استان های مجاور کامل هستیم و چیزی کم نداریم .
این فوق تخصص جراحی ترمیمی و متخصص جراحی عمومی با اشاره به اینکه در این بیمارستان دو دستگاه لاپراسکوپی وجود دارد، خاطرنشان کرد: عمل های لاپراسکوپی یکی از پیشرفت های جراحی است که می تواند هجوم جراحی را کمتر کند و این دستگاه های لاپراسکوپ موجود به روز هستند و جراحان عمومی ما برخی از اعمال جراحی مانند کیسه صفرا را با همین دستگاه ها انجام می دهند و در این امر مهارت لازم را دارند.
وی عنوان داشت: در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) به طور متوسط از شنبه تا چهارشنبه تقریبا روزی ۲۰ عمل غیر اورژانسی و ۱۰ عمل اورژانسی انجام می شود.

صالحی از افزایش متقاضیان جراحی زیبایی خبر داد و بیان کرد: ۷۰ درصد مراجعان برای انجام جراحی های زیبایی از شهرهای مجاور هستندکه شایع ترین این عمل ها جراحی بینی، پستان و شکم است.

وی خاطر نشان کرد : اگر چه خدمت رسانی به همشهریان در این مرکز هنوز به حد ایده آل مورد نظر خود نرسیده است ولی همواره کارکنان کادر درمانی و مسئولان بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان سعی در ارتقای هر چه بیشتر این مرکز دولتی، آموزشی، پژوهشی و درمانی دارند.
صالحی تاکید کرد: در حال حاضر نه تنها این بیمارستان با بیمارستان های دولتی شهرستان های دیگر بلکه با برخی از مراکز خصوصی آن ها نیز در حال رقابت است./روراستی

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا