مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: از تمام دانشگاه‌ها و دانشجویان در هر سطحی که دارای ایده و خلاقیت جدید برای افزایش سطح ایمنی هستند قطعا حمایت مادی و معنوی خواهیم کرد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ اردشیر سعدمحمدی امروز در همایش ملی ایمنی، معدن و صنایع معدنی در مجموعه فرهنگی هنری آزادی شهر سرچشمه با بیان اینکه رعایت اصول ایمنی در صدر برنامه‌های سیستم شرکت قرار دارد، اظهار داشت: امروز در دنیا برای مقالات آی‌اس‌آی اولویت اول رعایت الگوی ایمنی و نکته دوم کاهش هزینه‌ها را مدنظر قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بیان کرد: روند رو به رشد تکنولوژی به گونه‌ای است که نوع نگاه در سطح ایمنی مسیر دیگری را طی می‌کند، سیستم‌ها آنلاین و هوشمند، کنترل رفتار ایمنی را ارزیابی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه یک تیم ایمنی تشکلی ایجاد شود و نقشه احتمال حوادث را بر اساس تجربیات گذشته مدون کند، افزود: حوادثی که در گذشته اتفاق افتاده باید دسته‌بندی و مورد ارزیابی قرار گیرد اینکه گاهی بعضی حوادث تکرار می‌شود یک واقعیت است.

سعدمحمدی خاطرنشان کرد: نقاط ضعف باید شناسایی شود و سیستم‌های هوشمند در تمام آیتم‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد و در بخش معدن باید با شرایط روز منطبق باشیم.

وی ابراز داشت: از تمام دانشگاه‌ها و دانشجویان در هر سطحی که دارای ایده و خلاقیت جدید برای افزایش سطح ایمنی هستند قطعا حمایت مادی و معنوی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: تحلیل چک لیست‌های هر قسمت به تفکیک که در تمام قسمت‌ها احتمال بروز حوادث دارد باید تدوین شود و برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مجتمع مس سرچشمه باید نقشه رفع سوانح و کنترل مدیریتی تدوین شود و بعد به سونگون شهربابک هم تعمیم داده شود و پس از تدوین نقشه راه، آموزش مداوم باید اتفاق بیفتد.

سعدمحمدی بیان داشت: تولید، هدف نیست نعمت خدادادی در این منطقه ابزاری برای ارتزاق بندگان خداست اگر به نحو شایسته از این ابزار استفاده نشود ضعف مدیریتی است.

سعدمحمدی متذکر شد: حفظ کرامت و جان افرادی که در مجموعه کار می‌کنند به دست مدیران ارشد مجموعه است./فارس

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا