فرماندار بهاباد در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خواستار توجه جدی آب منطقه ای برای تخصیص اعتبار جهت اجرای پروژه های جدید در شهرستان شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ نهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بهاباد به "محمدمهدی خانی زاده" ریاست فرماندار بهاباد و با حضور "سیدمحمد طباطبایی" مشاور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد، "محمدهوشمند" معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری و اعضای این شورا در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بهاباد در این جلسه باتوجه به نرخ 17 درصدی بیکاری شهرستان و با اشاره به اجرای طرح تعادل بخشی در شهرستان خواستار حمایت برای تأمین آب صنایع شهرستان شد.

"محمدمهدی خانی زاده" به نقش مثبت طرح های آبخیزداری و آبخوان داری برای تقویت سفره های آب زیرزمینی اشاره نمود و خواستار توجه جدی آب منطقه ای برای تخصیص اعتبار جهت اجرای پروژه های جدید در شهرستان شد.

مشاور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در پاسخ به سوال فرماندار بهاباد مبنی بر اقدامات شرکت آب منطقه ای یزد برای جبران کسری سفره آب های زیرزمینی در بهاباد، گفت: جبران خسارت به سفره ها اکنون طرحی است که از چهارسال پیش در شورای اقتصاد تصویب شده و شرکت آب منطقه ای نیز پیگیر اجرای آن می باشد.

"سیدمحمد طباطبایی" با اشاره به آثار مثبت اجرای طرح خاموشی چاه های آب كشاورزی، یادآور شد: در چاه های صنعتی اضافه برداشت صورت نمی گیرد امّا در چاه های کشاورزی شاهد اضافه برداشت هستیم که با در طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی این اضافه برداشت تا حدودی جبران می شود.

وی در ارائه گزارشی با اشاره به طرح های عمده در راستای كمک به سفره های زیرزمینی گفت: اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی، توسعه و پیاده سازی مدیریت مشاركتی منابع آب زیرزمینی ، تعیین تكلیف چاههای آب فاقد پروانه بهره برداری، تحویل حجمی آب به كشاورزان، تقویت و تشكیل گروه های گشت و بازرسی توسط بخش خصوصی، انسداد چاه های غیر مجاز از جمله این طرح ها می باشد.

در ابتدای این نشست، رئیس اداره منابع آب شهرستان در گزارشی ضمن بیان اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از منابع آب شهرستان به بیان وضعیت بارندگی های اشاره نمود و گفت: متوسط بارندگی در شهرستان بهاباد افزایش داشته است.

نصب کنتور هوشمند بر روی 18 چاه کشاورزی باقی مانده طی یکماه آینده و مکان یابی برای حفر چاه آب اضطراری از برخی مصوبات این جلسه بود.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا