مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها) یزد بیان کرد: نباید از خطر نفوذ غافل شد و پیشگیری و مقابله با آن با بصیرت و آگاهی مردم امکان پذیر است.

خانم اعرابی به مناسبت هفته استکبار ستیزی در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد، به روایتی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله( اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله( می فرمایند که اگر خداوند چیزی به تو داد، باید نشانه کرم در تو پیدا شود.

وی به یکی از مهمترین نعمتها اشاره کرد و افزود: یکی از نعمت های بزرگ زندگی ما در این برهه از زمان سطح بالای امنیت و آرامش است که باید قدردان آن باشیم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد، طلاب را به مطالعه جریان های اتفاق افتاده در تاریخ انقلاب سفارش کرد و افزود: به فرموده امام خمینی(ره)، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا انقلاب دوم بود که ما باید شرایط آن زمان را بررسی کنیم تا ببنیمی چرا تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم مطرح شده است.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: ساختمان لانه جاسوسی مکانی بود که برنامه ریزی جهانی براندازی انقلاب ها و حکومت ها در آن صورت می گرفت و مبنای اصلی این تسخیر، استکبار ستیزی است.

خانم اعرابی در ادامه به دسیسه های استکبار و به خصوص آمریکا اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی در اوایل انقلاب 26 راهکار را برای شکست انقلاب در پیش گرفت که به لطف خداوند با شکست مواجه شد که دانستن آن موجب می شود که هیچوقت دچار یأس و نا امیدی نشویم و مشاهده کنیم که با همه مشکلات انقلاب همچنان با قوت پیش می رود.

وی برخی از راهکارهای استکبار را برشمرد و افزود: راه اندازی جنگ های فرقه ای و قومی، پر و بال دادن به فرقه های ضاله مانند بهائیت و ترور شخصیت های انقلاب، ایجاد یاس و ناامیدی و غیره از برنامه های استکبار در آغاز انقلاب بود.

خانم اعرابی تحریم اقتصادی، تهدید نظامی و نفوذ را از دیگر ترفندهای استکبار دانست و گفت: تحریم اقتصادی و تهدید نظامی و همچنین ایجاد تردید و نفوذ در رده های بالای نظام از مهمترین برنامه های دشمن در ان زمان بود که البته بعضی از نقشه های دشمن با شکلها و قالبهای جدید ادامه دارد.

وی خطر نفوذ را بسیار جدی دانست و گفت: یکی از مشکلات اساسی امروز کشور، مسأله نفوذ است چرا که وجود نفوذ در بین افراد تاثیر گذار، مشکلات جدی برای ان جامعه در پی خواهد داشت زیرا نفوذ زمانی خود را نشان می دهد که مشکلات هویدا شده باشد بنابرین نباید از خطر نفوذ غافل شد و پیشگیری و مقابله با آن با بصیرت و آگاهی مردم امکان پذیر است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا