یزدفردا:  دهشیری گفت: در ۵ ماه نخست سال جاری ۱۸۴ هکتار و ۸۰۰ متر از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیار ریال به بیت المال اعاده شد.
غلامعلی دهشیری نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد بیان داشت: در ۵ ماه نخست سال جاری ۱۸۴ هکتار و ۸۰۰ متر از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیار ریال به بیت المال اعاده شد.

وی گفت: بیش از ۱۴۷ پرونده در این خصوص طرح گردیده که ۴۸ فقره پرونده منتهی به صدور رأی گردیده است.

دهشیری اظهار داشت: از مجموع اراضی اعاده شده به بیت المال ۱۵۴ هکتار متعلق به راه و شهرسازی و ۳۰ هکتار و ۸۰۰ متر از این اراضی در تولیت منابع طبیعی بوده است.

این مقام قضایی، تعداد متهمین پرونده‌های رسیدگی شده را ۸۳ نفر اعلام کرد و بیان داشت: در خصوص ۶ مورد از اراضی حکم قلع و قمع اجرا شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تصریح کرد: دستگاه قضایی ضمن احترام به مالکیت خصوصی افراد، از اموال عمومی و بیت المال صیانت می‌کند و اجازه نخواهد داد تا برخی افراد سودجو و فرصت طلب به طُرق مختلف مقاصد شوم خود در زمین خواری و تعدی به اموال بیت المال را دنبال نمایند.

وی در پایان گفت: نمایندگان حقوقی ادارات متولی در امور اراضی باید با اشراف کامل و دفاع متقن در دادگاه روبروی افرادی که به هر روش و دستاویزی چنگ می‌زنند تا به اموال عمومی و بیت المال دستبرد بزنند بایستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا