مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد اعلام کرد: برای جبران بخشی از کمبود فضای آموزشی در این استان، کار ساخت چهار مجتمع بزرگ آموزشی در دستور کار قرار دارد.

یزدفردا:مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد اعلام کرد: برای جبران بخشی از کمبود فضای آموزشی در این استان، کار ساخت چهار مجتمع بزرگ آموزشی در دستور کار قرار دارد.

محمدرضا عارفی افزود: این مجتمع‌ها با رویکرد معماری سبز و بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساخته می شود.

به گفته وی مجتمع های مورد اشاره با زیربنای هر یک ۱۰ هزار متر مربع ساخته میشود که شامل رشیدی میبد، سیدگل سرخ، حضرت خدیجه(س) در خیابان انقلاب و مجتمع حیات طیبه در انتهای بلوار پاسداران یزد است که سه مورد نخست با رویکرد توسعه مناطق کم برخوردار ساخته می شود.

دکتر عارفی اظهار داشت: مجتمع‌های حیات طیبه و سید گلسرخ در حال اجراست و به ترتیب ۶۰ و ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا یکسال اینده به بهره برداری میرسد و دو مجتمع دیگر هم  انعقاد قرارداد شده و عملیات اجرایی پروژه ها شروع شده است.

وی هزینه پیش بینی شده برای این چهار مجتمع را در مجموع، ۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی اعلام و اضافه کرد: مجتمع های حیات طبیه و سید گلسرخ در پایان سال ۹۹ و ۲ مجتمع دیگر هم تا سال ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد با بیان اینکه مجمتع های آموزشی مورد اشاره پایه اول ابتدایی تا پایان دوره متوسطه را شامل می شود یادآور شد: هر کدام از این مجتمع‌ها شامل۳۶ کلاس درس، نمازخانه، ازمایشگاه و کارگاه ،سالن ورزشی، سالن  اجتماعات بر اساس ضوابط ۶۹۷ سازمان نوسازی مدارس با رویکرد معماری سبز و بر اساس سند تحول بنیادین اموزش و پرورش ساخته می شود.

وی با بیان اینکه در رویکرد ساخت این مجتمع ها معماری سبز و پایداری بناها مورد نظر است گفت: در آن از انرژی‌های فسیلی استفاده کمتری می‌شود و شاخص هایی چون مطابقت با محیط زیست، استفاده از پسماند، پساب و مصالح بومی، شرایط اقلیمی و جانمایی و سایت در نظر گرفته می شود.

وی از خیران استان هم درخواست کرد بجای ساخت مدارس منفرد به سمت مجتمع سازی حرکت کنند .

در سال تحصیلی جدید ۱۸ فضای آموزشی جدید از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان یزد تحویل آموزش و پرورش می شود.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا