مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد اعلام کرد: این استان در سال تحصیلی جدید، فاقد مدارس خشتی و گلی خواهد بود و همه بخاری‌های نفتی هم در سال تحصیلی پیش رو جمع‌آوری می‌شوند.

یزدفردا:مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد اعلام کرد: این استان در سال تحصیلی جدید، فاقد مدارس خشتی و گلی خواهد بود و همه بخاری‌های نفتی هم در سال تحصیلی پیش رو جمع‌آوری می‌شوند.

 «محمدرضا عارفی» با بیان این‌که استان یزد در سال تحصیلی جدید، فاقد مدارس خشتی و گلی خواهد بود و همه بخاری‌های نفتی هم در سال تحصیلی پیش رو جمع‌آوری می‌شوند، اظهار کرد: مدارس خشتی و گلی یزد یا تخریب شده یا از حلقه آموزش خارج شدند و در حال ساخت و جایگزینی مدارس جدید هستیم .

وی افزود: چهار مدرسه پوررضایی، طالب‌پور، گلشن تفت و قدس از جمله مدارس خشتی استان بودند که تخریب و قرار است پس از جایگزینی بنای جدید در محل همان مدارس، طی یکسال آینده تحویل آموزش و پرورش استان شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد گفت: چند مدرسه قدیمی استان که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و مشمول تخریب نمی‌شوند همچنان فعال هستند، ولی هیچ مدرسه خشتی و گلی دولتی که در اختیار اداره کل نوسازی بوده تا اول مهر امسال نخواهیم داشت.

عارفی در ادامه با بیان این‌که ۳۰ درصد مدارس استان فرسوده و نیازمند بازسازی و جایگزینی هستند، تصریح کرد: تا اول مهر امسال 18 فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی به آموزش و پرورش استان یزد در نقاط مختلف تحویل داده می‌شود.

این مسئول بیان کرد: تا پایان امسال ۴۰ طرح، باز زیربنای حدود ۵۰ هزار متر مربع تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود که شامل فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی است .

وی از تحویل ۳۲۲ کلاس درس در قالب این تعداد طرح خبر داد که شامل طرح‌های خیری، دولتی و مشارکتی است و اضافه کرد: ۱۸ مورد از این تعداد کاملا خیری و ۲۲ مورد آن هم مشارکتی و دولتی است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد با بیان این‌که امسال و تا قبل از فرارسیدن فصل سرما همه بخاری‌های نفتی در مدارس استان جمع آوری می‌شود گفت: قرارداد تحویل بیش از ۱۰۰ طرح تا یک سال آینده بسته می‌شود که در زمره طرح‌های ملی است.

وی ۳۰ درصد طرح‌های نوسازی استان یزد را خیری دانست و از فعالیت بیش از 1000 خیر در این بخش خبر داد.

گفتنی است؛ در سال تحصیلی گذشته، ۲۴۰ هزار دانش‌آموز در 1090 مدرسه استان یزد تحصیل کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا